۰ نفر

توضیحات قالیباف درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 615733
توضیحات قالیباف درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین

نماینده تبریز جزییاتی از جلسه غیر علنی نمایندگان و گزارش قالیباف درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد علیرضا‌بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از جلسه غیر علنی صبح امروز مجلس  پیش از آغاز جلسه علنی خبر داد و گفت: در این جلسه آقای قالیباف رئیس مجلس گزارش از آخرین وضعیت مذاکرات وین به نمایندگان ارائه کرد.

وی افزود: آقای قالیباف در این جلسه غیرعلنی عنوان کرد دیگر این سوال که در مذاکرات بمانیم یا نمانیم مطرح نیست، ما باید در مذاکرات بمانیم و آن را پیش ببریم.

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: رئیس مجلس گفت این موضوع مطرح است که ما باید چگونه مذاکرات را پیش ببریم تا برای ما انتفاع اقتصادی داشته باشد، البته در این انتفاع اقتصادی حفظ ساختار هسته‌ای ایران بر هر چیز دیگری تقدم دارد یعنی این‌طور نیست که ما بگوییم سود اقتصادی ببریم و از سوی دیگر ساختار هسته‌ایمان را از بین ببریم.

علیرضابیگی اضافه کرد: آقای قالیباف اظهار کرد که در مذاکرات بخشی از خواسته‌های ما برآورده شده اما هنوز موضوعات حل‌نشده‌ای وجود دارد که بیشتر به تضمین‌ها باز می‌گردد، ما هم متوجه هستیم که این موضوع مستلزم زمان است و ما هم خودمان را ملزم می‌دانیم که تعهدات‌مان پایاپای و متعادل انجام شود.

وی اظهار کرد: آقای قالیباف در این نشست همچنین عنوان کرد که یکی دیگر از موضوعاتی که ما بر روی آن تاکید داریم بحث پادمان است که باید حل و فصل شود و علامت سوال‌هایی که بر روی فناوری هسته‌ای ما وجود دارد برطرف شود و تحریم‌ها به‌خصوص تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود.

نماینده تبریز گفت: رئیس مجلس در پایان عنوان کرد که مذاکرات هنوز نهایی نشده و نتیجه مذاکرات باید مراحل تصویب و تأیید را در ساختارهای نظام جمهوری اسلامی ایران طی کند.

علیرضابیگی خاطر نشان کرد: دغدغه نمایندگان در این جلسه در خصوص حفظ ساختار هسته‌ای کشور بود که بر روی آن تاکید داشتند و مصّر بودند که حفظ ساختار هسته‌ای ما چگونه صورت خواهد گرفت.