۰ نفر

دستگیری معترضان به جنگ در روسیه

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۵
کد خبر: 615633
دستگیری معترضان به جنگ در روسیه

رادیو اکو مسکو از رسانه های مخالف دولت روسیه، اعلام کرد که ۲۶۰ تن از معترضان به جنگ اوکراین که در ۲۷ شهر روسیه تظاهرات کردند، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رادیو اکو مسکو روز شنبه گفت: تا ساعت ۱۰ و ۳۳ دقیقه امروز بیش از ۲۶۰ نفر در شهرهای روسیه از جمله مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، ایوانووا، نووسیبیرسک، وارونژ، ایرکوتسک، پرمی و کراسنویارسک دستگیر شده اند.  

در گزارش این رسانه روسی آمده است: تارنمای روسی «او. و.د-اینفو» اسامی دستگیرشدگان و نام شهرهایی که اعتراضات برگزار شده را منتشر کرده است.

رادیو اکو مسکو همچنین روسی مدعی شد که در تظاهرات روز پنجشنبه ۲۴ ماه فوریه در حدود ۶۰ شهر روسیه بیش از ۱۸۶۰ نفر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تارنمای روسی فونتانکا نیز امروز نوشت: ماموران امنیتی حدود ۳۰۰ نفر از معترضان به عملیات نظامی روسیه در اوکراین را در سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه دستگیر کردند.  

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد پنجشنبه ۵ اسفند وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری همان روز (پنجشنبه) پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه  روز پنجشنبه گذشته آغاز عملیات نظامی این کشور در منطقه دونباس را اعلام کرد.

روس‌ها اعلام کرده‌اند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌هاست.