۰ نفر

روسیه: عملیات در اوکراین را گسترده تر خواهیم کرد

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۳۰
کد خبر: 615625
روسیه: عملیات در اوکراین را گسترده تر خواهیم کرد

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که عملیات تهاجمی این کشور در اوکراین از همه طرف «گسترده‌تر» خواهد شد.

به گزارش روسیا الیوم، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، بعد از اعلام نظام کی‌یف برای آمادگی جهت مذاکره عملیات فعال ارتش روسیه در مسیرهای اصلی متوقف شد؛ اما بعد از صرف نظر اوکراین از مذاکره امروز دستوراتی به تمام تشکیلات برای گسترش پیشروی از تمام مسیرها طبق نقشه نظامی وضع شده صادر شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این وزارتخانه افزود: گروه‌هایی از نیروهای جمهوری دونتسک و لوهانسک با حمایت گلوله باران نیروهای مسلح روسیه روی گسترش موفقیت حمله به مواضع ارتش اوکراین تلاش می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: گردان‌های ملی گرای اوکراین خودروهای چهار در مجهز به سلاح سنگین یا توپخانه هستند و این تاکتیکی بود که تروریست‌های بین‌المللی در سوریه استفاده می‌کردند.

در بیانیه توضیح داده شد: دست داشتن ساکنان و شهروندان اوکراین در اقدامات خصمانه به همراه تندروهای ملی گرا به وقوع حوادث و کشته شدن افراد منجر می‌شود.

این وزارتخانه از مردم اوکراین خواست صبر و درایت پیشه کنند و تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز رژیم کی‌یف نشده و خودشان و عزیزانشان را در معرض رنج بی‌دلیل قرار ندهند.

وزارت دفاع روسیه اظهار کرد، طی داده‌های اطلاعاتی ملی گرایان اوکراین موشک‌ها و توپخانه‌ها را در مناطق مسکونی کی‌یف و دیگر شهرهای اوکراین مستقر کرده‌اند که عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت.

این وزارتخانه بار دیگر از نیروهای مسلح خواست حمله‌ای به مناطق مسکونی انجام ندهند.

پنتاگون: مقاومت اوکراینی‌ها روسیه را سرخورده کرده است

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه از «سرخوردگی» مسکو در پی «مقاومت اوکراینی‌ها» در برابر ارتش روسیه سخن گفت.

پنتاگون که به دنبال ارسال تجهیزات و مهمات نظامی به اوکراین است تخمین می‌زند که روسیه تاکنون از «حدود ۵۰ درصد» از نیروهایی که به مرز اوکراین منتقل کرده بود استفاده کرده است.

وزارت دفاع ایالات متحده همچنین بر این باور است که «نشانه‌های از مقاومت پایدار» در برابر روسیه در اوکراین دیده می‌شود.

ورشو: ۱۱۵ هزار اوکراینی وارد لهستان شدند

به نقل از یورونیوز، دولت لهستان روز شنبه اعلام کرد که ۱۱۵ هزار تبعه اوکراین از روز پنج‌شنبه در پی حمله روسیه به کشورشان وارد خاک لهستان شده‌اند.

ورشو تنها ساعاتی پیش این رقم را ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرده بود؛ امری که از سیر تصاعدی ورود آوارگان اوکراینی به لهستان حکایت دارد.