۰ نفر

تحریم همه جانبه اروپا علیه روسیه

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 615371
تحریم همه جانبه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا تحریم‌های مالی و فناوری سختی را علیه ۶۴ سازمان و شرکت اصلی روسیه از جمله ریاست جمهوری، وزارت دفاع، سرویس اطلاعات خارجی، سایر سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بخش دفاعی، انرژی، هواپیما و بخش مالی این کشور اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، مجله رسمی اتحادیه اروپا در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های مالی و فناوری سختی را علیه 64 سازمان و شرکت اصلی روسیه از جمله ریاست جمهوری، وزارت دفاع، سرویس اطلاعات خارجی، سایر سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بخش دفاعی، انرژی، هواپیما و بخش مالی این کشور اعمال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این تحریم‌ها محدودیت‌هایی را برای دسترسی روسیه به خدمات مالی اتحادیه اروپا و محدودیت‌های فناوری تعیین کرده‌اند.

در این گزارش به نقل از شورای اتحادیه اروپا آمده است: در 24 ژانویه 2022... این شورا مجدداً تأکید کرد که هرگونه تجاوز نظامی بیشتر توسط روسیه علیه اوکراین عواقب و هزینه های سنگینی خواهد داشت.

این گزارش افزود: با توجه به وخامت اوضاع، این شورا در 25 فوریه 2022 تصمیمی مبنی بر اعمال اقدامات محدودکننده بیشتر در بخش‌های مختلف، به ویژه دفاع، انرژی، هوانوردی و مالی اتخاذ کرد.

در میان سازمان‌ها و نهادهای تحریم شده، اسامی شرکت‌هایی مانند سوخو، توپولف، کلاشنیکف، راه‌آهن روسیه، شرکت کشتی‌سازی یونایتد، مشاهده می‌شود.

شورای اتحادیه اروپا همچنین چهار بانک آلفا بانک، اتکریتیه، روسیا و پرومسویابانک را نیز تحریم کرد.