۰ نفر

استقرار نیروهای اوکراینی در مناطق حساس پایتخت

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۳۰
کد خبر: 615114
استقرار نیروهای اوکراینی در مناطق حساس پایتخت

نیروهای ویژه اوکراین در نزدیکی مقرها و مراکز مهم و حساس دولتی در کی یف از جمله پارلمان مستقر شده و از نزدیک شدن افراد به آنها ممانعت به عمل می آورند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روز جمعه شبکه تلویزیونی الجزیره، بر اساس فرامین صادره نیروهای اوکراینی موظف هستند به سوی هر تحرک مشکوکی در نزدیکی مراکز یاد شده تیراندازی کنند.

این رسانه همچنین خبر داد، ارتش لهستان به منظور حمایت از مرزهای خود در حال انجام تمرین های نظامی مشترک به همراه نیروهای آمریکایی است.

از سوی دیگر کرملین با صدور بیانیه ای تاکید کرد که بهبود روابط با جامعه بین الملل امکان پذیر است به شرط آنکه لزوم انجام عملیات نظامی از سوی روسیه را درک کرده باشند.

در همین راستا وزیر نیروهای مسلح انگلیس نیز ابراز داشت که به منظور در امان ماندن از خطرهای حاصل از سوء برداشت، نباید نیروهای ما و ناتو نقش فعالی در اوکراین ایفا نمایند.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه گزارش داد: بی طرف ماندن تنها راه برون رفت اوکراین از بحران کنونی است.

وی تاکید کرد: روسیه به سرعت صلح در اوکراین را بار دیگر برقرار خواهد کرد و مانع از شعله ور شدن آتش یک نزاع گسترده در اروپا خواهد شد.

این مقام روسی افزود: روسیه اجازه نخواهد داد تا اوکراین به خنجری در دستان واشنگتن تبدیل شود.

وی ابراز داشت: عملیات نظامی روسیه در اوکراین اروپا را از یک درگیری گسترده در امان نگه داشت.

رویترز همچنین به نقل از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: واکنش ناتو به حمله روسیه نباید در سطح یک محکومیت صرف باقی بماند بلکه باید واکنش قاطع تری از خود نشان دهد.

به گزارش الجزیره، رئیس شورای اتحادیه فدرال روسیه نیز اظهار داشت: روسیه به خوبی برای مجازات ها آماده شده و تمامی تدابیر بازدارنده را اتخاذ کرده است.  

وی ابراز داشت: روسیه با مجازات های متقابل پاسخ غرب را خواهد داد و نقاط ضعف غرب را هدف قرار می دهد.