۰ نفر

رایزنی امیرعبداللهیان برای بازگرداندن ایرانیان اوکراین

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 615093
رایزنی امیرعبداللهیان برای بازگرداندن ایرانیان اوکراین

وزیر امور خارجه کشورمان و پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان در خصوص بحران اوکراین و همکاری برای تسهیل بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشورمان گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت و گوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از اقداماتی که پیشتر از سوی ناتو در ایجاد بحران در منطقه شرق اروپا انجام گرفته، بر حمایت از راهکارهای سیاسی برای حل بحران اوکراین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از آغاز عملیات نظامی و تایید ضرورت استفاده ار راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک ، ابراز امیدواری کرد ابعاد این بحران در سریع ترین زمان ممکن مدیریت و کنترل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه از همتای مجارستانی خود خواستار کمک های انسان دوستانه این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشورمان شد.

امیر عبداللهیان یادآور شد شهروندان ایرانی از جمله دانشجویان، خانواده دیپلمات ها و سایر ایرانیان مقیم اوکراین، خواهان ورود به مرزهای لهستان و مجارستان برای بازگشت به کشورمان می باشند.

وزیر امورخارجه مجارستان در پاسخ تاکید کرد: کشورش برای پیگیری انتقال شهروندان ایرانی از طریق خاک مجارستان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و دستورات لازم برای پذیرش ایرانیان بدون نیاز به ویزا در خاک مجارستان و فراهم آوردن تسهیلات فوری برای بازگشت آنان به کشورمان را صادر خواهد کرد.

امیرعبداللهیان از اهتمام دولت مجارستان برای کمک و ارائه تسهیلات لازم به ایرانیان مقیم اوکراین برای خروج امن از این کشور قدردانی کرد.