۰ نفر

آغاز جنگ سایبری

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۸
کد خبر: 615071
آغاز جنگ سایبری

خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت اوکراین از هکرهای زیرزمینی این کشور برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و انجام مأموریت‌های جاسوسی سایبری علیه نیروهای روسی درخواست کمک کرده است.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، همزمان با حمله نیروهای روسی به شهرهای سراسر اوکراین، درخواست کمک از داوطلبان در تالارهای گفتمان هکرها از صبح روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، جمله درخواستی برای کمک گرفتن از هکرها در تالارهای گفتمان آنها از این قرار است: "جامعه سایبری اوکراین! وقت آن است که در دفاع سایبری کشورمان شرکت کنیم. "

از هکرها و کارشناسان امنیت سایبری خواسته شده تا از طریق Google Docs درخواست ارسال کنند و تخصص های خود مانند توسعه بدافزار را فهرست کنند.

یگور آشف، یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت سایبری در کی یف به رویترز گفت که این پست را به درخواست یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع که روز پنجشنبه با او تماس گرفت، مطرح کرده است.

شرکت فناوری های سایبری آشف به دلیل همکاری با دولت اوکراین در زمینه دفاع از زیرساخت های حیاتی شناخته شده است. فرد دیگری که مستقیما در این مساله مشارکت داشت، تأیید کرد که این درخواست صبح روز پنجشنبه از سوی وزارت دفاع ارائه شده است.

واحد پدافندی برای دفاع از زیرساخت‌ها مانند نیروگاه‌ها و سیستم‌های آب به کار گرفته می‌شود. در یک حمله سایبری در سال ۲۰۱۵، که به طور گسترده به هکرهای دولتی روسیه نسبت داده شد، ۲۲۵ هزار اوکراینی با قطعی برق مواجه شدند.

آشف گفت که او در حال سازماندهی است که به ارتش اوکراین کمک کند تا عملیات جاسوسی دیجیتالی علیه نیروهای متجاوز روسیه انجام دهد. وی افزود:"ما یک ارتش در داخل کشورمان داریم. ما باید بدانیم که آنها چه می‌کنند. "

به گفته محققان شرکت امنیت سایبری ESET، روز چهارشنبه، یک قطعه سخت افزار تازه کشف شده در اوکراین صدها رایانه را هدف قرار داد که کی یف، مسکو را مقصر این ماجرا دانست. رویترز قبلا گزارش داده بود که قربانیان این حمله سایبری سازمان های دولتی و یک موسسه مالی بودند در صورتیکه روسیه این اتهامات را رد کرده است.