۰ نفر

بلینکن: آمریکا تسلیحات جدید تحویل اوکراین می‌دهد

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۲
کد خبر: 615037
بلینکن: آمریکا تسلیحات جدید تحویل اوکراین می‌دهد

وزیر امور خارجه اوکراین و آمریکا با هم گفتگو کردند و در این گفتگو طرف آمریکایی وعده ارسال تسلیحات جدید را به اوکراین داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «دیمیترو کولبا»، وزیر امور خارجه اوکراین با «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا درباره آخرین دور تحریم‌های آمریکا علیه روسیه گفتگو کرد.

کولبا در حساب توییتری خود نوشت: «در مورد راه‌هایی برای توقف جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین با آنتونی بلینکن تماس داشتم.»

در این گفتگو آن طور که وزیرخارجه اوکراین گفته است، بلینکن وعده تحویل تسلیحات جدید به اوکراین داده است. در همین ارتباط نیز وزیرخارجه اوکراین در ادامه گفت: «وزیر امور خارجه من را در مورد تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه روسیه و همچنین برنامه‌هایی برای تحویل سلاح‌های دفاعی جدید برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود مطلع کرد. اوکراین پابرجاست ما نیاز داریم که دنیا به ما کمک کند.»

اوضاع در اوکراین به شدت ملتهب است و نیروهای نظامی روسیه پس از فرمان «ولادیمیر پوتین» از اوایل صبح پنجشنبه وارد اوکراین شده اند.

کشورهای غربی و آمریکا با محکومیت شدید عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین از اعمال تحریم‌های شدید علیه اقتصاد روسیه خبر داده اند.