۰ نفر

استقرار نیروهای آمریکایی در نقاط مرزی با اوکراین

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 614924
استقرار نیروهای آمریکایی در نقاط مرزی با اوکراین

منابع آمریکایی اعلام کردند که نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد برای کمک به عبور و مرور ترافیک به نقاط مرزی با اوکراین منتقل می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری ای بی سی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد این اقدام نشان دهنده تغییری ماموریت نیروهای آمریکایی مستقر در لهستان است.

آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که ماموریت نیروهای آن در لهستان تنها  "بازدارندگی و اطمینان" است.

در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۰ نیروی آمریکایی در لهستان هستند و ۳۰۰ نفر دیگر نیز درحال انتقال از آلمان به لهستان هستند.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا صبح پنجشنبه به وقت محلی در پی وقوع جنگ در اوکراین نشستی با اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار کرد.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

بایدن در واکنش به صدور دستور فرمان «عملیات نظامی ویژه» در دونباس از سوی رییس جمهور روسیه گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.

رییس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: روسیه به تنهایی مسئول مرگ و ویرانی این حمله است و آمریکا و متحدان و شرکای آن به شیوه‌ای متحد و قاطع پاسخ خواهند داد. جهان روسیه را مسئول خواهد دانست.