۰ نفر

ایتالیا: رییس جمهوری روسیه به ریختن خون پایان دهد

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۸
کد خبر: 614913
ایتالیا: رییس جمهوری روسیه به ریختن خون پایان دهد

«ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا از رییس جمهوری روسیه خواست «سریع» و «بدون قید و شرط» نیروهای خود را از اوکراین بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دراگی در نشست شورای وزیران کشورش گفت: ایتالیا، اتحادیه اروپا و همه متحدانش از رییس جمهوری روسیه می خواهند تا به ریختن خون پایان داده و بی هیچ قید و شرط نیروهای نظامی خود را از مرزهای اوکراین که جامعه جهانی آن را به رسمیت می شناسد، خارج کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی صبح امروز در بیانیه ای مدعی شد که اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال همکاری برای دادن پاسخی «سریع و قاطع» به اقدام «غیرموجه و توجیه‌ناپذیر» روسیه هستند.

نخست وزیر ایتالیا عنوان کرد: دولت ایتالیا به شدت حمله روسیه به اوکراین را محکوم می کند. ایتالیا در این موقعیت حساس در کنار ملت و دولت اوکراین است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.
پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.