۰ نفر

پوتین پایان توافق مینسک را اعلام کرد

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۵۰
کد خبر: 614293
پوتین پایان توافق مینسک را اعلام کرد

رییس جمهور روسیه در سخنانی گفت توافق صلح مینسک مدتهاست که از بین رفته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در سخنانی گفت توافق صلح مینسک دیگر وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، پوتین گفت توافق صلح مینسک مدت‌ها قبل از به رسمیت شناخته شدن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه، از بین رفته بود.

ولادیمیر پوتین در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: مقامات اوکراین توافق مینسک را از میان بردند. روسیه به اجرای توافق مینسک اهتمام می‌ورزید.
او در ادامه افزود: ما امید داریم اوکراین و دو جمهوری دونتسک و لوهانسک اختلافات شان را برطرف کنند. توافق‌ها با دونتسک و لوهانسک بر ارائه کمک نظامی در زمان نیاز تأکید دارد.

رییس جمهور روسیه همچنین با اشاره به درگیری‌ها در منطقه دونباس گفت: ما نمی‌توانیم با ادامه کشتار جمعی ساکنان دونباس، از این مسأله چشم پوشی کنیم. ما پایبندی هایمان را در صورتی که ضرورت داشته باشد، اجرا خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین در ادامه گفت: اختلاف‌های ما با ناتو و واشنگتن الحاق اوکراین به ناتو است. راه حل بهتر برای تنش با اوکراین، در دست کشیدن این کشور از تلاشهایش برای پیوستن به ناتو نمایان می‌شود.

وی در ادامه افزود: سخن اوکراین از بلندپروازی‌های هسته ای، روسیه را هدف گرفته و این پیام به ما رسید. مسکو در آن زمان در تیررس موشک‌های هسته‌ای اوکراین قرار خواهد گرفت.

او در ادامه افزود: تحرکات احتمالی ارتش روسیه در دونباس مبتنی بر اوضاع زمینی است و محال است بتوان تحرکات معینی از ارتش روسیه را بتوان در دونباس پیش بینی کرد.

رییس جمهور روسیه در ادامه تصریح کرد: ظهور تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی، تهدیدی راهبردی برای روسیه است. گفتنی است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیشب با امضای دو سند، استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت.