۰ نفر

زنان در محل کار با پتو خود را بپوشانند

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۵۶
کد خبر: 614274
زنان در محل کار با پتو خود را بپوشانند

پلیس مذهبی طالبان امروز سه شنبه گفت که زنان شاغل در ادارات دولتی افغانستان باید خود را بپوشانند – حتی در صورت لزوم با یک پتو – در غیر این صورت ممکن است شغل خود را از دست بدهند. مشخص نیست این شیوه‌نامه جدید برای زنان افغانستان چرا صادر شده زیر زنان در این کشور به هر صورت پوشیده هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، طالبان از زنان شاغل در ادارات دولتی خواست با هرچه دارند خود را بپوشانند.

به گزارش فرانس۲۴، پلیس مذهبی طالبان امروز سه شنبه گفت که زنان شاغل در ادارات دولتی افغانستان باید خود را بپوشانند – حتی در صورت لزوم با یک پتو – در غیر این صورت ممکن است شغل خود را از دست بدهند. روز سه‌شنبه، وزارت امر به معروف و نهی از منکر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که زنان تا زمانی که پوشش مناسبی ندارند، سر کار نروند و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها ممکن است اخراج شوند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که زنان تا زمانی که پوشش مناسبی ندارند، سر کار نروند و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌ها ممکن است اخراج شوند.

مشخص نیست این شیوه‌نامه جدید برای زنان افغانستان چرا صادر شده زیر زنان در این کشور به هر صورت پوشیده هستند.

محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارتخانه امربه معروف و نهی از منکر گفت: آنها می توانند حجاب را آنطور که می خواهند رعایت کنند. اما وقتی از او پرسیده شد که آیا این بدان معناست که آنها باید برقع را که طالبان در زمان حکومت قبلی خود اجباری کرده بودند بپوشند، او از تائید این موضوع خودداری کرد و گفت که آنها می توانند هر نوع حجاب دیگری داشته باشند، این به آنها بستگی دارد، اما آنها باید به درستی (حتی یک پتو) لباس بپوشند.