۰ نفر

بوریس جانسون؛

اینکه تسخیر یک کشور اروپایی موفق نشود و پوتین شکست بخورد حیاتی است

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبر: 614193
اینکه تسخیر یک کشور اروپایی موفق نشود و پوتین شکست بخورد حیاتی است

نخست‌وزیر انگلیس مواضع روسیه در قبال اوکراین را محکوم کرد و خواستار اعمال فشار برای «شکست پوتین» شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در ادامه اظهارنظرها درباره تحولات اخیر اوکراین، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که کشورهای غربی برای اعمال فوری تحریم‌های علیه روسیه آمادگی دارند.

واکنش‌های مقام‌های غربی به تصمیم ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه برای استقلال دو جمهوری «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام «نیروی حافظ صلح» به منطقه دونباس اوکراین ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه روز دوشنبه (دیروز) درباره تحولات دونباس واقع در شرق اوکراین موضعگیری کرد و استقلال دو جمهوری‌ دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. وی همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و ماموریت «حفظ صلح» را انجام دهند.

نخست‌وزیر انگلیس روسیه را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد.

اقدام روسیه در قبال تحولات شرق اوکراین، با واکنش شدید آمریکا و متحدانش غربی عضو ناتو مواجه شده است و آنها مسکو را به «نقض حاکمیت ارضی اوکراین» متهم کرده‌اند. کشورهای غربی همچنین از تدارک خودشان برای اعمال تحریم علیه روسیه خبر داده‌اند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس روز سه شنبه در صفحه توییتر خود ویدیویی از اظهاراتش را منتشر کرد که در آن رییس حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر انگلیس به ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه درباره تحریم‌های غرب هشدار داده و خواستار  شکست دادن او شده است.

نخست‌وزیر انگلیس ادعا کرد: «ولادیمیر پوتین حاکمیت اوکراین و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. ما فورا بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه منافع اقتصادی روسیه اعمال خواهیم کرد. این کاملاً حیاتی است که تسخیر یک کشور اروپایی موفق نشود و پوتین شکست بخورد».

بوریس جانسون خطاب به غربی‌ها گفت، «باید ولادیمیر پوتین شکست بخورد».

اظهارنظر این مقام ارشد غربی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های ارشد روسیه اعلام کرده‌اند که مسکو برای حفاظت از جان ساکنان دونتسک و لوهانسک در برابر حملات ارتش اوکراین، استقلال این دو جمهوری را به رسمیت شناخته است.