۰ نفر

کاخ سفید مدعی شد؛

ارتش روسیه در مرز اوکراین است

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۸
کد خبر: 613784
ارتش روسیه در مرز اوکراین است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد پیشروی نیروهای روسیه به سوی مرز اوکراین بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در گفت‌وگویی با ای بی سی نیوز گفت: ما طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد پیشروی بیشتر نیروهای روسی به سوی مرز با اوکراین بوده‌ایم. رییس‌جمهوری بایدن در طول این بحران شفاف ساخته که آماده تعامل دیپلماتیک سطح بالا برای حل‌وفصل این بحران است. وی همچنین به همان اندازه مایل است تا در صورت تهاجم روسیه، متحدان و شرکای‌مان را برای اعمال تحریم‌های سنگین متحد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادامه عنوان کرد که در صورت «خودداری روسیه از حمله به اوکراین» دیدار میان رییس‌جمهوری جو بایدن و ولادیمیر پوتین امکان‌پذیر است.

سالیوان تصریح کرد: بایدن روز گذشته به رییس‌جمهوری فرانسه گفت درصورتی که پوتین از حمله به اوکراین منصرف شود حاضر به دیدار با وی است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد که نیروهای روسیه در حال پیشروی به سوی مرز اوکراین هستند.

اعضای ناتو می‌گویند که روسیه در حال جمع‌آوری هزاران نیرو در نزدیکی مرز با اوکراین در چارچوب «آماده‌سازی برای تهاجم قریب‌الوقوع» به خاک اوکراین است.

دولت روسیه بارها تأکید کرده است که قصد ندارد عملیاتی علیه اوکراین انجام دهد و تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند، کذب هستند و هدف از این ادعاها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسی است.