۰ نفر

رایزنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره مذاکرات وین

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۱۷
کد خبر: 612707
رایزنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره مذاکرات وین

وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا شنبه شب در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مذاکرات وین گفت‌ وگو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فیصل بن فرحان و آنتونی بلینکن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ باهم دیدار کردند و به بحث و تبادل نظر درباره برنامه اتمی ایران و مذاکرات بین المللی صورت گرفته در این خصوص پرداختند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین در خصوص بحران یمن و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کردند.

این گزارش می‌افزاید، همکاری‌های دوجانبه و راه‌های تقویت این همکاری ها و نیز موضوعات منطقه‌ای و تلاش‌های صورت گرفته برای امنیت و ثبات در خاورمیانه از دیگر محورهای گفت وگوی وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا بوده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای ادعا کرد بلینکن با همتای فرانسوی‌اش در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و درباره برجام و بحران اوکراین با یکدیگر گفت‌ وگو کردند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از ششم دی‌ماه آغاز شده و اکنون به مرحله‌ای رسیده است که نتیجه گفت‌ وگوها صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیمات لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ کنند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.

هیات ایرانی بر اساس اصول و دستورالعمل‌ها پیشنهادات و خواسته‌های روشن خود در موضوعات باقی‌مانده را روی میز قرار داده و اکنون توپ کاملا در زمین طرف‌های غربی است.