۰ نفر

زلنسکی خواستار تحریم روسیه شد

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۷
کد خبر: 612601
زلنسکی خواستار تحریم روسیه شد

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهور اوکراین در تداوم فضاسازی‌های غرب به رغم تکذیب مکرر کرملین گفت که تحریم‌ها علیه روسیه باید قبل از وقوع حمله احتمالی آن به اوکراین علنی شود.

به گزارش "سی ان ان"، زلنسکی رییس جمهور اوکراین  در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان افزود: با این موضع که تحریم‌ها فقط پس از تهاجم روسیه به اوکراین باید اعلام شوند مخالف است. 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رییس جمهور اوکراین در تداوم فضاسازی‌های غرب مبنی بر حمله احتمالی روسیه به کی‌یف در روزهای آینده ادعا کرد: بعد از وقوع بمباران و بعد از اینکه به سوی کشورمان شلیک شود، یا بعد از آن که مرزها و اقتصاد خود را از دست بدهیم، به این تحریم‌ها چه نیازی داریم؟ 
زلنسکی پیشتر با کامالا هریس معاون رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفت وگو کرد. 
کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای درباره دیدار معاون رییس جمهوری آمریکا و رییس جمهوری اوکراین افزود که طرفین در مورد تحولات اخیر و ارزیابی‌های استقرار نظامی روسیه در اطراف اوکراین گفت‌وگو کردند. 
در این بیانیه آمده است: معاون رییس جمهوری آمریکا بر تعهد واشنگتن به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد. دو طرف در مورد رویکرد متحد فرا آتلانتیک در صورت تهاجم بیشتر احتمالی روسیه به اوکراین گفت‌وگو کردند. 
 بر اساس این بیانیه، هریس اقدام های اقتصادی سریع و شدیدی را که آمریکا در کنار متحدان و شرکای خود در صورت حمله احتمالی روسیه آماده کرده است، تشریح کرد. 
هریس پیشتر ادعا کرد که اگر روسیه حمله کند ما تحریم‌های گسترده مالی و کنترل‌های صادراتی علیه آن وضع خواهیم کرد. 
معاون بایدن ادامه داد: ما موسسات مالی و صنایع مهم روسیه را هدف قرار خواهیم داد. همچنین آن‌ها که در این تهاجم بدون دلیل همدست هستند و آن را کمک و تشویق می‌کنند، هدف قرار خواهیم داد. 
روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است. 

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است. 

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند. 
جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز با بیان این ادعا که نیروهای روسیه قصد حمله به اوکراین را در روزهای آینده دارند، می‌گوید نظامیان روسی اکنون اوکراین را از طریق بلاروس، مرزهای مشترک با اوکراین و در دریای سیاه محاصره کرده‌اند. 
گزارش‌های رسانه‌های روسی حاکی است که گلوله باران مناطق جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک ازسوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می‌شود.