۰ نفر

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان؛

حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز از اولویت های قطعی ایران است

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 612485
حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز از اولویت های قطعی ایران است

وزیر امور خارجه در دیدار همتای ارمنستانی حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز را از اولویت‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران خواند و بر مخالفت با هرگونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه تأکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان امروز (شنبه) ۳۰ بهمن ماه در حاشیه پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در شهر مونیخ آلمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه در این دیدار بود.

امیرعبدالهیان در این دیدار روابط دوجانبه ایران و ارمنستان را بسیار در حال گسترش توصیف کرد و افزود: باز شدن مسیر ترانزیتی در کمترین زمان حاکی از تلاش دو کشور برای حفظ روابط پایدار همسایگی است.

وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری نشست مدیران‌ کل سیاسی وزارت خانه‌های امور خارجه دو کشور را برای بررسی ابعاد مختلف روابط و به منظور تنظیم سند همکاری دوجانبه ضروری خواند. 

امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این دیدار حفظ ثبات و امنیت در منطقه قفقاز را از اولویت‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران خواند و بر مخالفت ایران با هرگونه تغییر ژئوپلتیک در منطقه تأکید کرد. 

* دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به ایروان

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های ایران برای حفظ صلح و ثبات منطقه، گزارشی از آخرین تحولات در قفقاز ارائه کرد. 

وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن دعوت مجدد از امیرعبداللهیان برای سفر به ایروان تأکید کرد که ارمنستان خواستار پیگیری جدی پروژه‌های مشترک تعریف شده فیمابین دو کشور و همچنین آماده اعزام هیأت‌های اقتصادی، تجاری و فنی به ایران در این راستا است.

 حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با رئیس جمهور اسلوونی، دبیرکل سازمان ملل و وزرای خارجه بوسنی، قطر، هند، آلمان، بلژیک، سوئد و عراق نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ از دیروز جمعه به مدت سه روز در شهر مونیخ در حال برگزاری است. حسین امیرعبداللهیان بدین منظور دیروز (جمعه) وارد مونیخ شد.