۰ نفر

وزیر خارجه هلند در راه تهران

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبر: 612437
وزیر خارجه هلند در راه تهران

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با همتای هلندی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر عبداللهیان در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ، با « ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند دیدار و در خصوص وضعیت روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو کرد.

 وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  در این دیدار بر لزوم تلاش دو کشور برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های تهران و آمستردام و اجرایی شدن توافقات فیمابین برای توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تاکید کرد .

امیر عبداللهیان با تشریح آخرین وضعیت روند مذکرات رفع تحریم‌های کشورمان در وین و تبادل نظر با همتای هلندی خود در این خصوص، بر موضع ایران مبنی بر ضرورت رفع همه تحریم های ناهمخوان با برجام و لزوم توجه به رعایت خطوط قرمز کشورمان در روند مذاکرات تاکید کرد.

ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند نیز با ابراز خرسندی از دیدار با امیرعبداللهیان، ابراز امیدواری کرد به زودی به تهران سفر کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه دوم آذر در دیدار با «فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن» سفیر جدید پادشاهی هلند در تهران گفته بود که « بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد. کشور‌های ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.»