۰ نفر

روسیه مسئولیت حمله سایبری به اوکراین را به عهده نگرفت

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۸
کد خبر: 612340
روسیه مسئولیت حمله سایبری به اوکراین را به عهده نگرفت

بحران اوکراین در حالی در مرحله حساسی قرار گرفته که غربی‌ها، روسیه را به انجام حمله سایبری علیه اوکراین متهم می‌کنند اما مسکو این اتهام‌زنی را رد کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سفارت روسیه در آمریکا اظهارات  معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری و تکنولوژی‌های نوظهور را مبنی بر دست داشتن مسکو در حملات سایبری اخیر در اوکراین رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، براساس بیانیه‌ای که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه در آمریکا منتشر شده، این اظهارات معاون مشاور امنیت ملی آمریکا کاملا ضد روسی تلقی شده است.

در این بیانیه آمده است: ما قویا این اتهام بی اساس را رد می‌کنیم و می‌گوییم که مسکو نقشی در حملات سایبری اخیر اوکراین نداشته است.

اما غربی ها همچنان اصرار دارند که روسیه در این حملات سایبری نقش داشته است.

وزارت خارجه انگلیس روز گذشته مدعی شد که آژانس اطلاعات نظامی روسیه در حملات سایبری اخیر به بانک‌های اوکراین نقش داشته است. "تصمیم برای علنی اعلام کردن نشان از این حقیقت دارد که لندن و متحدانش هرگونه اقدام سایبری مخرب را تحمل نخواهند کرد".

کاخ سفید هم همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر کی‌یف، روز گذشته روسیه را به حملات سایبری اخیرعلیه اوکراین متهم کرد و مسئول دانست.

آن نوبرگر معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری عصر جمعه در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما معتقدیم که دولت روسیه مسئول حملات گسترده اخیر سایبری علیه بانک‌های اوکراین است. ما اطلاعات فنی در اختیار داریم که اداره مرکزی اطلاعات روسیه یا "جی آر یو" داده‌های زیادی را به آی پی‌ها و دامنه‌های اوکراین منتقل کرده است.

سازمان‌های دولتی اوکراین سه شنبه گذشته اعلام کردند که تارنمای رسمی وزارت دفاع اوکراین و یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

مرکز ارتباطات راهبردی اوکراین در بیانیه‌ای افزود: این حمله خدمات رسانی این بانک را از دسترس خارج کرده است. این حمله از نوع " محرومیت توزیع شده خدمات" (DDoS) بوده است که با افزایش جعلی ترافیک اینترنتی، در دسترسی به تارنما اختلال ایجاد می‌کند.

وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد که با حمله‌ای مشابه روبه رو شده و تارنمای رسمی آن از دسترس خارج شده است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری اضافه کرد که آمریکا اطلاعات مربوطه را با اوکراین و سایر کشورهای اروپایی به اشتراک گذاشته است.