۰ نفر

جدایی طلبان شرق اوکراین؛

حملات اوکراین ادامه دارد

۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبر: 612060
حملات اوکراین ادامه دارد

جدایی طلبان جمهوریهای خودخوانده دونتسک و لوگانسک از ادامه گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر دادند و گفتند که این حملات خساراتی به بار آورده است.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، نماینده جمهوری مردمی لوگانسک در مرکز مشترک کنترل آتش بس اعلام کرد: در شبانه روز اخیر مناطق مختلف لوگانسک ۲۹ بار مورد هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه روسی بدون اشاره به نام این مقام جدایی طلب ، اضافه کرد که نیروهای اوکراینی از توپخانه و خمپاره اندازهایی با کالیبر بالا و راکت های ضدتانک هدایت شونده در گلوله باران مناطق لوگانسک استفاده کردند که بر اثر آن در روستای نیکلایفکا، چهار ساختمان مسکونی چندطبقه آسیب های جدی دید.

روسلان یاکوبوف نماینده جمهوری مردمی دونتسک در مرکز مشترک کنترل آتش بس هم گفت که طرف اوکراینی توافقنامه مینسک را نادیده می گیرد و از سلاح های ممنوع شده در این توافقنامه استفاده می کند.

به گفته یاکوبوف، استفاده از توپخانه توسط نیروهای اوکراینی در گلوله باران مناطق دونباس، حاکی از آماده شدن کی یف برای بکارگیری زور برای حل مناقشه در این مناطق است. 

دیروز (پنجشنبه) نیز خبرگزاری تاس به نقل از مقام های جدایی طلب جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک از گلوله باران چندین منطقه توسط نیروهای اوکراینی خبر داد.

تاس به نقل از بیانیه دفتر نمایندگی مناطق دونتسک و لوگانسک در مرکز مشترک نظارت بر آتش بس نوشت: نیروهای اوکراین با تسلیحات سنگین با کالیبر بیش از ۱۲ میلی متر ۹ منطقه در جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک را گلوله باران کردند.

این گلوله باران از ساعت ۵ و ۳۲ دقیقه تا ساعت ۷ و ۴۲ دقیقه بامداد اروز پنجشنبه به وقت مسکو ادامه داشت و در مجموع ۱۶۰ گلوله از جمله دهها گلوله خمپاره به مناطق مسکونی اصابت کرد.

بر اساس گزارش رسانه روسی، مناطق کمینترنووا، اکتیابر، نوولاسپا و پتروفسکی در جمهوری خود خوانده دونتسک و وسلنکوی، دونتسکی، زولوتوی-۵، نیژنی دوزووی و سوکولنیکی در جمهوری خودخوانده لوگانسک هدف گلوله باران نیروهای اوکراینی قرار گرفت. 

در گزارش تاس خاطرنشان شد که نیروهای اوکراینی اکثرا خمپاره های ۱۲۰ میلیمتری و ۸۲ میلیمتری به سوی مناطق دونتسک و لوگانسک پرتاب کردند.

جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوگانسک در منطقه دونباس با جمعیت روس تبار، از سال ۲۰۱۴ و به دنبال مناقشه خونین که نزدیک به ۱۳ هزار تلفات جانی به همراه داشت از اوکراین اعلام استقلال کردند.