۰ نفر

وزرای کشور و دفاع کویت استعفا دادند

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۲۹
کد خبر: 611776
وزرای کشور و دفاع کویت استعفا دادند

منابع محلی اعلام کردند وزرای دفاع و کشور کویت به دلیل سوءاستفاده نمایندگان این کشور از قدرت خود، از منصبشان استعفا کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  وزرای دفاع و کشور کویت امروز (چهارشنبه) استعفای خود را به «شیخ صباح الخالد» نخست وزیر این کشور اعلام کردند.

بر اساس روزنامه القبس، حمد جابر العلی، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع و شیخ احمد المنصور، معاون نخست وزیر و وزیر کشور استعفای خود را تقدیم صباح الخالد الصباح کردند. استعفای این دو وزیر در اعتراض به سوء استفاده نمایندگان مجلس شورای ملی در استفاده از ابزار استیضاح اخیر بوده است.

حمد جابر العلی، وزیر مستعفی دفاع نیز در این خصوص گفت: با ابراز تاسف عمیق از سوء استفاده از ابزار قانون اساسی در کشور این کار ما را بر آن داشت تا استعفای خود به جناب نخست وزیر تقدیم کنیم. ما قسم خورده ایم که بیت المال را حفظ کنیم و اقدامات اصلاحی و قانونی را انجام داده ایم، اما در این فضا نمی‌توانیم به نتیجه برسیم.

پیش از این نیز آبان ماه گذشته دولت کویت به دلیل اختلافات با پارلمان این کشور به طور کلی استعفا کرد. در آن زمان دومین باری بود که در سال گذشته به خاطر اختلاف با پارلمان دولت کویت به طور کلی استعفا می کرد.

شایان ذکر است این خصومت کاری، قانونگذاری در کویت را فلج کرده است. بن بست بین کابینه و مجلس برای دهه‌ها منجر به تغییرات دولت و انحلال مجلس شده و سرمایه گذاری و اصلاحات را با مشکل مواجه کرده است. کویت مجوزی برای وجود احزاب سیاسی گوناگون در قانون خود صادر نکرده، اما در مقایسه با بقیه کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس، به قوه مقننه خود اختیارات بیشتری داده است از جمله این اختیارات می‌توان به قدرت تصویب و مسدود کردن قوانین، استیضاح وزرا و ارائه رأی عدم اعتماد به مقامات ارشد دولتی اشاره کرد.