۰ نفر

سرپرست وزارت دفاع طالبان:

داعش تهدیدی برای افغانستان نیست

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴
کد خبر: 611344
داعش تهدیدی برای افغانستان نیست

سرپرست وزارت دفاع طالبان با رد ادعای وجود پناهگاه های تروریستی در خاک افغانستان، تاکید کرد که هیچگاه از سوی این کشور علیه هیچ کشوری تهدید صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ملا محمد یعقوب»، سرپرست وزارت دفاع طالبان در گفت‌وگویی ادعای وجود پناهگاه‌‌های گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان را رد کرد.

وی در مصاحبه با تلویزیون ملی افغانستان گفت که این ادعاها «بی‌جا» است و حقیقت ندارد.

یعقوب افزود که وی به تمام کشورهای همسایه و جهان اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد.

این در حالی است که اخیراً عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه با یک تلویزیون خارجی گفته که سران گروه‌های تروریستی از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند.

وی به سی ان ان گفت: «3 گروه تروریستی از افغانستان به داخل پاکستان عملیات را راه‌اندازی می‌کنند. در میان هزاران مهاجری که از افغانستان وارد پاکستان می‌شوند، افرادی از این سه گروه هستند، از جمله اعضای گروه طالبان پاکستانی که به داخل پاکستان حمله می‌کنند، شورشیان بلوچ به ویژه با حملات اخیرشان و داعش شاخه خراسان.»

از سوی دیگر، سرپرست وزارت دفاع افغانستان تأکید کرد که شماری از نیروهای نظامی پیشین که در حال انجام تمرینات نظامی در کشورهای دیگر هستند، می‌توانند پس از تکمیل دوره آموزش‌شان در قالب این وزارت کار کنند.

وی همچنان خاطرنشان کرد که داعش هیچ تهدیدی برای افغانستان نیست و خبر شکنجه و قتل شماری از نیروهای امنیتی پیشین افغانستان از سوی نیروهای حکومت سرپرست نیز حقیقت ندارد و برای ایجاد بی‌اطمینانی میان مردم در این مورد تبلیغات می‌شود.

این در حالی است که پاکستان همواره ادعا کرده است که سران گروه‌های تروریستی در افغانستان هستند و هرازگاهی از این کشور علیه پاکستان دست به حمله می‌زنند.