۰ نفر

انتقاد چین از تحریم روسیه در بحران اوکراین

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۷
کد خبر: 611311
انتقاد چین از تحریم روسیه در بحران اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اعلام آمادگی گروه ۷ برای تحریم روسیه گفت: تحریم های یک جانبه علیه روسیه فقط موجب افزایش شکاف و بن بست در مسئله اوکراین می شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: در وضعیت فعلی، تحریم‌های یکجانبه فقط جدایی و تقابل را افزایش می‌دهد. چین از همه طرفین می‌خواهد پیرو رویکردی منطقی باشند تا بحران اوکراین حل و فصل شده و مشکلات از طریق گفت‌وگو و مذاکره برطرف شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: در وضعیت فعلی، گمانه‌پردازی‌ها و اغراق‌ها درباره جنگ رفتار مسئولانه‌ای نیست. تحریم‌ها و فشار کمکی به خنثی‌سازی وضعیت نمی‌کند و ترویج تقابل گروهی ما را به جاده‌های قدیمی جنگ سرد می‌برد.

این سخنگو افزود: از همه طرفین می‌خواهیم به موضعی باز و عادلانه پایبند باشند تا به گفت‌وگو و مذاکره و همچنین اجرای صحیح توافقنامه‌های مینسک برای حل فوری بحران اوکراین.

وزرای دارایی 7 در 14 فوریه بر اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو اعلام آمادگی کرده و اعلام کرد که این تحریم ها عواقبی "گسترده و فوری" بر اقتصاد روسیه خواهند داشت. بر اساس این بیانیه، "هر گونه تجاوز نظامی بیشتر روسیه به اوکراین با پاسخی سریع و هماهنگ مواجه خواهد شد."