۰ نفر

​در مراحل نهایی مذاکرات پیچیده وین هستیم

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۲
کد خبر: 611219
​در مراحل نهایی مذاکرات پیچیده وین هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش اظهار داشت در مراحل نهایی مذاکراتی پیچیده هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن افزود که درباره پیشرفتی که ممکن است در مذاکرات وین شاهد باشیم، کمی محتاط‌تر خواهیم بود زیرا در مراحل نهایی مذاکراتی پیچیده با طرف‌های اصلی هستیم.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان کرد وقت تصمیم گیری سیاسی دولت دموکرات بایدن به دلیل نقض برجام از سوی واشنگتن رسیده است، تصریح کرد واقعیت این است که این دوره نهایی تعیین کننده است که در طول آن ما در موقعیتی قرار خواهیم داشت که تعیین کنیم آیا بازگشت متقابل به پایبندی به برجام امکان پذیر است یا خیر.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت شرکای اروپایی ما و همچنین روسیه و چین خواهان دستیابی فوری به یک توافق هستند اما زمان تقریبا به اتمام رسیده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تیم های مذاکره کننده در وین همچنان به دیدارهای خود ادامه می دهند، گفت که گفت‌وگوها با هیات ایرانی بصورت غیرمستقیم ادامه دارد.

ند پرایس در ادامه  افزود اما می دانیم که با شرکای ۱+۵خود یک صدا هستیم. همه آنها اهمیت به نتیجه رساندن این مذاکرات را در مدت زمان کوتاه به رسمیت می شناسند.