۰ نفر

سایه جنگ و خروج دسته جمعی سرمایه داران در اوکراین

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۹
کد خبر: 610894
سایه جنگ و خروج دسته جمعی سرمایه داران در اوکراین

یک نشریه اوکراینی از خروج دسته جمعی سرمایه داران این کشور به علت تشدید تنش ها و امکان آغاز جنگ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نشریه اوکراینی «اوکرایینسکایا پراودا» روز دوشنبه در مقاله ای نوشت: سرمایه داران اوکراینی با پروازهای خصوصی و هواپیماهای شخصی شروع به ترک کشور خود کرده اند.

در این مقاله آمده است: تنها روز یکشنبه نزدیک به ۲۰ پرواز خصوصی برای انتقال سرمایه داران اوکراینی به کشورهای دیگر انجام شد. 

در میان افرادی که خاک اوکراین را ترک کرده اند به رینات اخمتوف و بوریس کولسنیکوف از سرمایه داران برجسته اوکراینی اشاره شده است.

نشریه اوکراینی همچنین نوشت: یک میلیاردر سرشناس اوکراینی به نام ایگور آبراموویچ که نماینده مجلس این کشور است، سفارش یک چارتر خصوصی برای انتقال ۵۰ نفر داده است.

در همین حال وادیم رابینوویچ از رهبران مخالفان دولت اوکراین با انتقاد از رویکرد کشورهای غربی در مساله اوکراین و تنش آفرینی در این مساله با ادعای تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کرد که غرب جنگ با اوکراین را آغاز کرده است. 

 رابینوویچ که نماینده پارلمان اوکراین و از رهبران حزب «اپوزیسیونایا پلتفرم زا ژیزن» (حزب اصلی مخالف دولت اوکراین) است در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: جنگ شروع شده است. اما غرب این جنگ را علیه اوکراین راه انداخته است.

وی افزود: هرآنچه که از طرف شرکای غربی در مورد اوکراین صورت می گیرد ازجمله توصیه به شهروندان خود برای ترک اوکراین و انتقال دیپلمات ها و خروج سرمایه داران از کشور و توقف ارتباط هوایی برابر با تحریم های بسیار گسترده است. 

این نماینده مجلس اوکراین هشدار داد که بخاطر اظهارات مقامهای غربی، رشد اقتصاد اوکراین بطور کامل متوقف می شود.

واشنگتن و متحدانش مدعی‌اند که تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب‌الوقوع مسکو به کی‌یف است. 

پوتین این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود. 

رفتار غرب و آمریکا در قبال بحران اوکراین به گونه‌ای است که باعث شده مردم این کشور تحت تاثیر این رفتارهای تبلیغاتی و روانی، احساس ترس کنند. 

روابط میان مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.