۰ نفر

مذاکره سازمان همکاری های اسلامی برای آزادی پول های افغانستان

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۲۲
کد خبر: 610810
مذاکره سازمان همکاری های اسلامی برای آزادی پول های افغانستان

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که این سازمان و بانک توسعه‌ اسلامی برای آزادی پول های مسدودشده افغانستان با طرف های بین المللی مذاکره می‎ کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم طه در گفت وگو با شرق‌الاوسط گفت که آزادی منابع مسدودشده، می‌تواند به حل بحران اقتصادی افغانستان کمک کند.

وی همچنین از بانک توسعه اسلامی نیز خواسته است تا تأسیس صندوق امانی را با هدف حمایت از کمک‌های بشردوستانه برای آسیب‌دیدگان بحران افغانستان تسریع بخشد.

تأسیس این صندوق بخشی از بیانیه پایانی وزیران خارجه‌ کشورهای اسلامی درباره بحران افغانستان است که در پاکستان برگزار شده بود.

در این نشست تصمیم گرفته شد که یک صندوق امانی بشردوستانه تحت حمایت بانک توسعه اسلامی ایجاد شود تا به‌ عنوان واسطه‌ای برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان عمل کند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی خاطر نشان کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای بسیج منابع مالی صندوق آغاز شده است.

وی افزود که قرار است یک هیأت از سازمان همکاری اسلامی برای گفت‌ وگو با طالبان به کابل سفر کند.

سازمان همکاری اسلامی در حالی با طرف‌های بین‌المللی برای آزادی پول‌های مسدودشده افغانستان مذاکره می‌کند که آمریکا بخشی از دارایی بانک مرکزی افغانستان را به‌ عنوان غرامت حملات یازدهم سپتامبر مصادره کرده است.

پس از تسلط طالبان، آمریکا دارایی‌های خارجی افغانستان را مسدود کرد. در حال حاضر افغانستان با بحران بشری مواجه است و بیش از نیمی از جمعیت کشور غذای کافی برای خوردن ندارند.