۰ نفر

نانسی پلوسی؛

معتقدم پوتین آماده تهاجم است

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۴۱
کد خبر: 610777
معتقدم پوتین آماده تهاجم است

در ادامه جنگ روانی غرب علیه روسیه نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: معتقدم ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه آماده تهاجم به اوکراین است اما امیدوارم تحریم‌ها او را از این کار باز دارد و دیپلماسی با روسیه موثر واقع شود.

به گزارش بیزینس اینسایدر، پلوسی در تداوم ادعاهای مقامات آمرکایی و به رغم تکذیب‌های مکرر روسیه ادعا کرد: من معتقدم او (پوتین) آماده تهاجم است. اگر ما تهدیدهای تحریم‌ها و سایر اقدامات را مطرح نمی‌کردیم، بدون شک تهاجم پوتین تضمین می‌شد. امیدواریم دیپلماسی کارساز باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پلوسی که یک دموکرات از ایالت کالیفرنیا است، این اظهارات خود را در طول برنامه "این هفته" شبکه‌ ای بی‌سی مطرح کرد. 

رییس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه راهکار آمریکا دیپلماسی و بازدارندگی است، افزود که بایدن بسیار واضح گفته است که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هزینه زیادی پرداخت خواهد کرد.

پلوسی ادعا کرد: بنابراین اگر روسیه حمله نکند، اینطور نیست که این کشور هیچگاه قصد چنین کاری را نداشته است، بلکه تحریم‌ها موثر واقع شده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که متحدان آمریکا در ناتو در مورد شدت تحریم‌ها (علیه روسیه) به توافق رسیده و گفته‌اند که همه آن‌ها کاملا از تحریم‌ها حمایت می‌کنند. 

او توضیح داد: این چیزی است که پوتین باید بسیار به آن توجه داشته باشد. از نظر ما تهاجم به اوکراین حمله به دموکراسی است. در صورتی که وی تصمیم به حمله بگیرد، تلفات جانی، خسارت‌ها و آسیب‌های جانبی به غیرنظامیان شدید خواهد بود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در تداوم جنگ روانی غرب علیه روسیه ادعا کرد در موقعیتی هستیم که تهاجم روسیه به اوکراین می‌تواند در هر روزی آغاز شود. 

جو بایدن رییس جمهور آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها با روسیه و پس از گفت‌ وگوی تلفنی روز گذشته با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود، امروز یکشنبه به وقت محلی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی‌اش گفت‌ وگو و مدعی تعهد ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین شد. 

این در حالی است که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همزمان با فضاسازی‌های کشورش درخصوص حمله احتمالی روسیه به اوکراین، روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که به دلیل محدودیت‌های آمریکا برای کمک در یک منطقه جنگی، زمان برای خارج شدن غیر نظامیان آمریکایی از اوکراین گذشته است. 

واشنگتن و متحدانش مدعی‌اند تقویت قوای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، به مثابه حمله قریب الوقوع مسکو به کی‌یف است. 

پوتین این ادعای غرب را محکوم کرده و آن را گمانه زنی‌های تحریک آمیز خوانده است که می‌تواند به درگیری در اوکراین منجر شود. 

روسیه همواره در فهرست خواسته‌های امنیتی خود که آذرماه به ایالات متحده ارسال شده بود، خواستار توقف هرگونه رزمایش ناتو در نزدیکی مرز روسیه شده بود. همچنین مسکو خواهان خروج ناتو از اروپای شرقی است. بسیاری از این درخواست‌ها از سوی غربی‌ها مورد بی‌اعتنایی و انتقاد قرار گرفته‌اند.