۰ نفر

مربیان نظامی آمریکا از اوکراین رفتند

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۵۴
کد خبر: 610339
مربیان نظامی آمریکا از اوکراین رفتند

منابع خبری از دستور وزارت دفاع آمریکا به مربیان نظامیان ایالات متحده برای خارج شدن از اوکراین خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، منابع خبری عصر شنبه به وقت تهران از دستور به خارج شدن مربیان نظامی آمریکا از اوکراین خبر دادند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نوشت که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دستور تخلیه ۱۵۰ مربی نظامی ایالات متحده را از اوکراین صادر کرده است.

سفارت آمریکا در کی‌یف نیز اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور به کارکنان سفارت که کارشان به فعالیت‌های اضطراری مرتبط نیست، دستور داد اوکراین را ترک کنند.

سفارت آمریکا در توییتر اعلام کرد: «امروز وزارت خارجه به کارکنان غیر اضطراری ایالات متحده در سفارت دستور داد به دلیل گزارش‌های مستمر در مورد استقرار نظامی روسیه در مرز با اوکراین که نشان‌دهنده احتمال اقدام نظامی قابل توجه است، سفارت را ترک کنند.»

سفارت واشنگتن در کی‌یف افزود: «علیرغم کاهش کارکنان دیپلماتیک، تیم اصلی سفارت، همکاران فداکار اوکراینی ما، و کارکنان وزارت امور خارجه و ایالات متحده در سراسر جهان به تلاش‌های دیپلماتیک و کمک‌های بی‌وقفه در حمایت از امنیت، دموکراسی و رفاه اوکراین ادامه خواهند داد.»

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده روزشنبه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نیوزویک»، ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در جریان یا پس از المپیک پکن را کاملاً بی‌اساس توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «اظهارنظرات سیاستمداران مبنی بر اینکه روسیه در جریان بازی‌های المپیک پکن یا پس از آن به اوکراین حمله خواهد کرد، بدون دلیل و مدرک است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد».

آنتونوف در ادامه گفت که حتی ناظران آمریکایی تصریح کرده‌اند که «شهروندان آمریکایی نیز نسبت به این ادعاهای بی‌اساس به طرز فزاینده‌ای بی‌اعتماد شده‌اند. این در حالی است که رهبری روسیه به نوبه خود به طور مکرر اعلام کرده است که کشور ما قصد حمله به کسی را ندارد»