۰ نفر

آغاز رزمایش ارتش روسیه در دریای سیاه

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبر: 610067
آغاز رزمایش ارتش روسیه در دریای سیاه

در شرایط اوج تنش ها میان روسیه و غرب و برای قدرت نمایی در برابر پیمان ناتو، رزمایش دریایی روسیه در دریای سیاه آغاز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اداره اطلاعات و اخبار وزارت دفاع روسیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در رزمایش دریایی روسیه که امروز آغاز شد بیش از ۳۰ ناو و ناوشکن شرکت دارند و این کشتی های جنگی، سواحل سواستوپل و نووراسییسک واقع در ساحل دریای سیاه را ترک کردند.

فرماندهی این رزمایش را دریادار ایکور اوسیپوف فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه برعهده دارد.

 هدف این رزمایش دریایی، دفاع از سواحل شبه جزیره کریمه و مراکز اقتصادی روسیه در دریای سیاه و مسیرهای ارتباط دریایی در این پهنه آبی دربرابر تهدیدهای دشمن فرضی اعلام شده است.  

واحدهای دریایی شرکت کننده در این رزمایش، به سوی اهداف دریایی و ساحلی، موشک پرتاب و آن را با توپ و آتشبار ناوها گلوله باران می کنند و هواپیماها نیز اهداف تعیین شده را بمباران خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به مدت برگزاری رزمایش خاطرنشان شده است که رزمایش واحدهای ناوگان روسیه در دریای سیاه در چارچوب رزمایش گسترده دریایی روسیه در آبهای روسیه و بین المللی تحت فرماندهی فرمانده نیروی دریایی این کشور برگزار می شود.

رزمایش روسیه در دریای سیاه در واقع پاسخ به تهدیدهای آمریکا و سازمان ناتو در شرایط کنونی است که تسلیحات پیشرفته و نیروهای نظامی به اوکراین و منطقه مناقشه دونباس در شرق این کشور اعزام کرده اند.

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا تا کنون نزدیک به ۵۰ هواپیما حامل محموله های تسلیحاتی به اوکراین ارسال کرده است و متحدان آمریکا نیز ازجمله انگلیس مقادیر زیادی سلاح و مهمات به اوکراین تحویل داده اند.  

دریای سیاه کانون اصلی تنش روسیه و غرب است و نیروهای دو طرف در این پهنه آبی و در دریای سیاه رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند.    

 روز پنجشنبه نیز رزمایش مشترک روسیه و بلاروس موسوم به «عزم متحد-۲۰۲۲» در پایگاه های آموزشی در بلاروس آغاز شد.  

همزمان با رزمایش بلاروس و روسیه، اوکراین رزمایش هایی را با استفاده از پهپادهای ضربتی بایراکتار و سامانه های موشکی ضد تانک دوش پرتاب جاولین در پایگاه های آموزشی خود برگزار می کند.

به گزارش رویترز، روسیه بیش از یکصد هزار نیرو در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و رزمایش مشترک نظامی در بلاروس و رزمایش‌های دریایی در دریای سیاه انجام داده است.

مسکو ادعای داشتن برنامه ای برای حمله به اوکراین را رد می کند، اما می‌گوید ممکن است دست به اقدام نظامی – فنی زند، مگر آنکه به درخواست‌هایش جامه عمل پوشانده شود. یکی از مطالبات مسکو این است که ناتو قول دهد که هیچ گاه اوکراین را به عضویت خود در نمی آورد و نیروهایش را از شرق اروپا خارج می‌کند.