۰ نفر

درخواست لندن از شهروندانش برای ترک اوکراین

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۴۰
کد خبر: 609952
درخواست لندن از شهروندانش برای ترک اوکراین

وزارت خارجه انگلیس د رادامه فضاسازی‌ها درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در بیانیه‌ای از شهروندان انگلیسی خواست فوراً خاک اوکراین را ترک کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای امروز جمعه از شهروندانش خواست هر چه سریعتر خاک اوکراین را ترک کنند.

وزارت خارجه انگلیس در جدیدترین توصیه مسافرتی خود خطاب به شهروندان این کشور نوشته «همین الان که وسیله‌های نقلیه هنوز در دسترس هستند [اوکراین را] ترک کنید.»

هشدار مسافرتی تازه انگلیس در شرایطی صادر شده که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در جریان یک تماس تلفنی با سران دنیا از امنیت اروپا ابراز نگرانی کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: «ایمنی و امنیت اتباع انگلیس در صدر اولویت‌ها است و به همین دلیل است که ما توصیه‌های مسافرتی‌مان را به‌روزرسانی کرده‌ایم.»

«جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا هم ساعاتی قبل‌تر از شهروندان کشورش خواسته بود خاک اوکراین را ترک کنند.  رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ان بی‌سی گفت: «شهروندانآمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.»

رسانه‌‌ها و مقام‌های کشورهای غربی در هفته‌های گذشته روسیه را به اعزام نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو به مرز با اوکراین متهم کرده‌ و مدعی شده‌اند ممکن است روسیه در آینده نزدیک قصد حمله به اوکراین داشته باشد. مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه درباره  فروش سلاح به اوکراین هشدار داد و گفت فروش این تسلیحات شانس راه حل سیاسی و دیپلماتیک را کاهش می‌دهد.»