۰ نفر

وندی شرمن؛

پوتین با انتخاب دیپلماسی امنیت خود را تضمین کند

۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۶
کد خبر: 609802
پوتین با انتخاب دیپلماسی امنیت خود را تضمین کند

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارنظری جدید گفت که اگر پوتین دست به اقدامی بزند، عواقب بدی برای اقتصاد روسیه خواهد داشت. این نه تنها عواقبی ایجاد می‌کند، بلکه ولادیمیر پوتین [رییس‌جمهور روسیه] باید درک کند که کیسه‌های جسد نیز به مسکو بازخواهد گشت. شهروندان روسیه آسیب خواهند دید زیرا اقتصاد آن‌ها به طور کامل ویران خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارنظری جدید گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، نه تنها با عواقب اقتصادی مواجه خواهد شد، بلکه «کیسه‌های جسد به مسکو بازخواهد گشت».

شرمن در مصاحبه روز پنجشنبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت: اگر پوتین دست به اقدامی بزند، عواقب بدی برای اقتصاد روسیه خواهد داشت. این نه تنها عواقبی ایجاد می‌کند، بلکه ولادیمیر پوتین [رییس‌جمهور روسیه] باید درک کند که کیسه‌های جسد نیز به مسکو بازخواهد گشت. شهروندان روسیه آسیب خواهند دید زیرا اقتصاد آن‌ها به طور کامل ویران خواهد شد. بنابراین این یک انتخاب بسیار جدی برای او است، و علیرغم تمام اتفاقاتی که در حال حاضر در حال وقوع است... امیدواریم که انتخاب درستی داشته باشد.

وی پیش از این در یک مصاحبه گفته بود: مانورهای نظامی اخیر روسیه در بلاروس مطمئنا از نظر ما یک تشدید تنش است، نه کاهش تنش. ولادیمیر پوتین یک انتخاب بسیار جدی دارد. او می‌تواند تهاجم بیشتری به اوکراین ایجاد کند... که شامل عواقب عظیمی علیه او، علیه دولتش، و علیه روسیه به خاطر انجام چنین اقدامی خواهد بود. یا می‌تواند دیپلماسی و گفت‌وگو را انتخاب کند و نه تنها امنیت اروپا، بلکه امنیت خود را نیز تضمین کند زیرا روسیه بخشی از اروپا است.

همچنین جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا که در هفته‌های گذشته روسیه را به برنامه‌ریزی برای حمله به اوکراین متهم کرده در مصاحبه‌ بامداد جمعه از شهروندانش کشورش خواست اوکراین را ترک کنند. رییس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: شهروندان آمریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. اینطور نیست که با یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش‌های دنیا است. وضعیت بسیار متفاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.