۰ نفر

نزدیکی پاریس و مسکو درباره برجام

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۴۹
کد خبر: 608405
نزدیکی پاریس و مسکو درباره برجام

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه بعد از دیدار با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود در مسکو با بیان اینکه تداوم تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ضروری است، گفت که مسکو و پاریس مواضع نزدیکی درباره برجام دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، پوتین شامگاه دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مکرون تصریح کرد که او و رییس‌جمهور فرانسه مواضع بسیار نزدیکی در مورد وضعیت توافق هسته‌ای ایران دارند.

رییس‌جمهور روسیه گفت: ما وضعیت پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و احیای اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک مصوب ۲۰۱۵ و تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را بررسی کردیم.

پوتین با بیان اینکه ما همبستگی داریم که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک در این باره ضروری است، افزود: توافق بر سر راه حل‌های سازش به نفع حفظ این سند مهم، لازم است. ما توافق کردیم که مواضع ما در اینجا بسیار نزدیک و یا همانطور که دیپلمات‌ها می‌گویند، منطبق هستند.

رییس جمهور روسیه همچنین در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که در گفت وگو با مکرون، سایر مسائل مهم بین المللی منطقه‌ای نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

پوتین گفت: هنگام بررسی وضعیت اطراف قره باغ، آنها به نقش مثبت نیروهای حافظ صلح روسیه که رعایت آتش بس را تضمین و به ایجاد یک زندگی مسالمت آمیز کمک می‌کنند، اشاره کردند.

وی افزود: همچنین همراه با همتای فرانسوی خود، اهمیت فعالیت‌های روسای مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله در حل مشکلات فوری انسانی و اجتماعی و اقتصادی منطقه مورد تائید قرار گرفت.

به گفته پوتین، مکرون نتایج ویدئو کنفرانس مشترک اخیر خود با رییس شورای اروپا، رییس جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان را به او اطلاع داده است.