۰ نفر

رایزنی تلفنی روسای جمهور آمریکا و فرانسه؛

ماکرون به مسکو رفت

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳
کد خبر: 607986
ماکرون به مسکو رفت

کاخ الیزه و کاخ سفید از تماس تلفنی امانوئل ماکرون با جو بایدن قبل از سفر رییس جمهور فرانسه به مسکو خبر داده‌ اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه که قرار است روز دوشنبه به مسکو سفر کند با جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به صورت تلفنی رایزنی کرد.

ماکرون قرار است روز دوشنبه در کاخ کرملین با «ولادیمیر پوتین» دیدار کند. بنا به اعلام رسانه های غربی، سفر ماکرون به مسکو در چارچوب تلاشهای رهبران غربی برای جلوگیری از یک درگیری احتمالی با روسیه بر سر اوکراین صورت می‌گیرد.

رییس جمهور فرانسه روز سه شنبه نیز عازم کی‌یف پایتخت اوکراین خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، ماکرون و بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی که 40 دقیقه طول کشیده است مواضع خود را درباره موضوعات مختلف از جمله بحران اوکراین هماهنگ کردند.

کاخ سفید در بیانیه خود درباره این رایزنی تلفنی گفته، رهبران آمریکا و فرانسه درباره راههای بازدارندگی در واکنش به اقدام احتمالی روسیه علیه اوکراین و تجمع نیروهای نظامی این کشور در مرز اوکراین بحث و رایزنی کرده‌اند.

جو بایدن و امانوئل ماکرون همچنین بر حمایت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده و خواستار تماس نزدیک دو کشور با شرکایشان از جمله اوکراین برای مشورت با یکدیگر شده‌اند.

علیرغم تکذیب روسیه در زمینه هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین، مقامات و رسانه‌های غربی مدعی حمله نظامی روسیه به اوکراین شده و می‌گویند که احتمال اقدام نظامی مسکو علیه اوکراین هر لحظه وجود دارد.

روسیه در مقابل این ادعاها را در راستای تلاشهای آمریکا و ناتو برای استقرار نظامیان خود در اطراف مرزهای این کشور خوانده و درباره تشدید تنشها به غرب هشدار داده است.

دو روزنامه جریان اصلی آمریکا، «واشنگتن پست» و «نیویورک تایمز»، اخیرا به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی ادعا کردند که حمله احتمالی روسیه به اوکراین هزاران کشته و میلیون‌ها آواره برجای خواهد گذاشت.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز یکشنبه تداوم ادعاها و هراس‌افکنی رسانه‌های آمریکایی درباره حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده است.