۰ نفر

اروپا خواستار به رسمیت شناختن حقوق زنان توسط طالبان شد

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبر: 606939
اروپا خواستار به رسمیت شناختن حقوق زنان توسط طالبان شد

معاون پارلمان اروپا اعلام کرد تا هنگامی که طالبان به حقوق زنان احترام نگذارد و آنان را در حکومت سهیم نکند، کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی هیچ گامی برنخواهند داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در آخرین روز نشست ویژه "روزهای زنان افغان" در پارلمان اروپا بر مسایل کلیدی از جمله بررسی اوضاع حقوق بشری زنان افغانستان، آزاد سازی زنان معترض از بند، ادامه کمک‌های بشری به افغانستان و عملی شدن پیش‌شرط‌های جهان برای به رسمیت شناختن طالبان تاکید شد.

هیدی هوتالا معاون پارلمان اروپا گفت: ما باید پیام‌ها را از داخل افغانستان بشنویم و به همراه اتحادیه اروپا و آمریکا بسیار محتاط باشیم که در حالتی قرار نگیریم که به طالبان مشروعیت بدهیم زیرا اکنون میلیون‌ها زن و دختر از کار و آموزش محروم شده‌اند.

همچنین شهرزاد اکبر رییس پیشین کمیسیون حقوق بشر در نشست پارلمان اروپا گفت: این پذیرفتنی نیست، فکر کنید که دختر شما بخاطر اینکه یک دختر است نمی‌تواند در مدرسه حضور یابد، این غیرقابل تصور و یک امتحان بزرگ انسانیت است. ما چگونه می‌توانیم بر آن فایق شویم.

شرکت کنندگان در این نشست از جامعه جهانی و کشورهای کمک‌کننده خواستند که روند کمک‌رسانی خود به افغانستان را جدا از مساله به رسمیت شناختن طالبان ادامه دهند.

نشست پارلمان اروپا در مورد زنان افغانستان در حالی برگزار می شود که طالبان تاکید کرده که گام‌هایی برای مشارکت زنان در پست‌های مهم حکومتی برداشته شده است.

در همین مورد بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان به طلوع‌نیوز گفت: امارت اسلامی به تدریج در حکومتداری گام هایی برداشته و در تلاش است تا جاهای که نقص دارد را تکمیل کند.