۰ نفر

لا اله الا الله از پرچم عربستان حدف می شود؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 606724
لا اله الا الله از پرچم عربستان حدف می شود؟

حکومت عربستان سعودی به سمت تغییراتی در سرود ملی و پرچم این کشور اسلامی در حرکت است.

به گزارش آسوشیتدپرس؛ رسانه های دولتی عربستان سعودی گزارش دادند که اواخر روز دوشنبه، شورای مشورتی و منتخب پادشاهی این کشور به تغییرات در سرود ملی و پرچم رای مثبت داده است. این در حالی است که محمدبن سلمان ولیعهد جوان این کشور همواره بر ملیت و غرور ملی سعودی تأکید کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  شفقنا، در حالی که تصمیمات این شورا هیچ ارتباطی با قوانین یا ساختارهای موجود در حاکمیت عربستان ندارد، اما دارای نقش و رای بسیار مهم و تاثیرگذاری است زیرا اعضای آن توسط پادشاه منصوب می‌شوند و تصمیمات آنها اغلب در ید اختیارات پادشاه است.

سایر رسانه های مرتبط با دولت نیز گزارش دادند که این تغییرات به نفع اصلاح سیستم حاکم بر پرچم، شعار و سرود ملی است، اما نه محتوای آن. شورای مشورتی هم هنوز جزئیات بیشتری را در مورد این تغییرات فاش نکرده است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی هم گزارش داده که مجلس شورا به تصویب پیش نویس اصلاحیه فرمان سلطنتی حاکم بر پرچم رأی داده است. این اصلاحیه توسط سعد العتیبی عضو شورا پیشنهاد شد و قبل از بحث در میان اعضای شورا توسط یک کمیته فرعی مورد بررسی قرار گرفت. این پیشنهاد در میانه تلاش بن سلمان برای تغییرات و اصلاحات عمده در این کشور اسلامی و به شدت محافظه‌کار انجام می‌شود. ولیعهد تلاش کرده است هویت سعودی را بازتعریف کند و هویت ملی-فرهنگی را جایگزین پان اسلامیسم کند که صرفاً توسط دین تعریف نشده باشد.

از سال ۱۹۷۳، پرچم سبز عربستان سعودی بالاترین اعلامیه دین اسلام را با خط سفید عربی نشان می دهد که می گوید: «لا اله الا الله محمد رسول الله است». زیر شهادتین نیز یک شمشیر قرار دارد.

پیشنهاد مجلس شورا در مورد کدهای حاکم بر پرچم و سرود عربستان برای بررسی رسمی به ملک سلمان ارائه شده است.