۰ نفر

ریزش ارزش سهام کشورهای حوزه خلیج فارس بعد حمله یمن به امارات

۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸
کد خبر: 605672
ریزش ارزش سهام کشورهای حوزه خلیج فارس بعد حمله یمن به امارات

به دنبال عملیات «طوفان یمن۳ » بازارهای اصلی سهام کشورهای حوزه خلیج فارس در معاملات اولیه روز دوشنبه ریزش شدیدی را تجربه کرد . در این میان بازار سهام دبی بیشترین زیان را دید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در نتیجه سومین عملیات طوفان یمن که توسط نیروهای مسلح این کشور در واکنش به حملات اخیر نیروهای ائتلاف انجام شد، بیشتر بازارهای سهام خلیج فارس در معاملات اولیه امروز سقوط کردند.

در همین راستا شاخص اصلی بازار سهام دبی ۱.۲ درصد و شاخص ابوظبی ۰.۲ درصد سقوط کرد تا از رشدی که برای چهار جلسه متوالی ادامه داشت، جلوگیری کند.

همچنین شاخص اصلی سهام قطر ۰.۱ درصد کاهش را نشان می دهد که به دنبال آن سهام بانک تجاری قطر ۲.۹ درصد و بانک اسلامی قطر نیز ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

شاخص بازارعربستان نیز روند کاهش کلی را در بازار سهام خود نشان داد.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته، تجاوزات خود را افزایش داده است.

در مقابل، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در پی تشدید حملات ائتلاف سعودی به صنعاء و به دنبال حضور گسترده مزدوران وابسته به امارات در استان شبوه واقع در شرق یمن، طی دو هفته اخیر سه عملیات گسترده موسوم به «طوفان یمن» را در خاک متجاوزان به ویژه امارات اجرا کرد و اهداف مهم و حیاتی را در عمق خاک امارات، هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده است.