۰ نفر

یک منبع آگاه؛

امکان حرکت سریع تر به سمت توافق وجود دارد

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبر: 604726
امکان حرکت سریع تر به سمت توافق وجود دارد

یک منبع آگاه با اشاره به وقفه دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: اگر طرف‌های مقابل پس از بازگشت از پایتخت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند، امکان حرکت سریعتر به سمت توافق وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوعات باقی‌مانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، تفاهم شد هیأت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها بازگردند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه دور هشتم گفت‌وگوها بعد از این وقفه کوتاه، از سر گرفته خواهد شد، افزود: روند گفتگوها در مجموع سازنده و رو به جلو بوده است و اگر طرف‌های مقابل پس از بازگشت از پایتخت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند، امکان حرکت سریعتر به سمت توافق وجود دارد.

پیشتر انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین هم با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: هشتمین دور مذاکرات وین که از ۲۷ دسامبر آغاز شد و یکی از طولانی ترین دور مذاکرات تاکنون بوده است وارد یک دوره استراحت شد.

وی افزود: شرکت کنندگان برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌ها به پایتخت باز می‌گردند. مورا تصریح کرد که اکنون تصمیمات سیاسی لازم است.

مذاکره کنندگان در روزهای گذشته سرگرم تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند. قریب به اتفاق هیات‌ها اذعان دارند که گفت‌وگوها به رغم پیچیدگی برخی مسائل رو به جلو و در مسیر پیشرفت است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.