۰ نفر

وزیرخارجه بریتانیا؛

مذاکرات وین به بن بستی خطرناک نزدیک می‌شود

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبر: 603806
مذاکرات وین به بن بستی خطرناک نزدیک می‌شود

به رغم اینکه دیپلمات های حاضر در مذاکرات وین از روند رو به جلو گفت و گوهای ایران و گروه ۱+۴ سخن می گویند، وزیر امور خارجه انگلیس امروز در حرفهایی غیرسازنده و متناقض با آنچه در روند مذاکرات می گذرد، مدعی شد که مذاکرات درحال نزدیک شدن به بن بستی خطرناک است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این نخستین بار نیست که خانم لیز تراس مواضعی غیرمفید و غیرسازنده درخصوص مذاکرات وین مطرح می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی خطاب به نمایندگان پارلمان انگلیس افزود: این مذاکرات، فوریت دار است و پیشرفت به اندازه کافی سریع نبوده است. 

لیز تراس با بیان اینکه انگلیس به همکاری نزدیکی با متحدانش در زمینه این مذاکرات ادامه می دهد، در عین حال ادعا کرد: اما مذاکرات در حال رسیدن به بن بست خطرناکی است. 

تراس بدون اشاره به خروج دولت وقت آمریکا در سال 2018 از برجام به عنوان عامل فروپاشی این توافق و نیز بدون اینکه حرفی از عمل نکردن طرف های اروپایی این توافق به تعهداتشان بزند، با ادبیاتی حاکی از مقصر نمایی ایران و تهدید نخ نمای غربی-آمریکایی مبنی بر وجود گزینه های مختلف بر روی میز، ادعا کرد: ایران باید اکنون انتخاب کند که آیا می خواهد به توافق دست یابد یا مسئول فروپاشی برجام (توافق هسته ای) باشد و اگر برجام فروپاشد، همه گزینه ها روی میز قرار می گیرد.