۰ نفر

ملاقات‌ های پنهانی ترامپ قبل از تراژدی ۶ ژانویه

۳ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۱۴
کد خبر: 602709
ملاقات‌ های پنهانی ترامپ قبل از تراژدی ۶ ژانویه

سخنگوی سابق کاخ سفید به شبکه سی‌‌‌ ان‌‌‌ ان گفت: پیش از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، او یک نشست پنهانی با افراد بسیار نزدیکش داشته است. ظاهرا ترامپ از ترس شنود، بسیاری از ملاقات‌‌‌ هایش را پنهانی انجام می‌‌‌ داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، استفانی گریشام روز جمعه ۲۱ ژانویه به شبکه تلویزیونی سی‌‌‌ان‌‌‌ان گفت که ترامپ در خیلی موارد ملاقات‌‌‌های پنهانی در بخش‌‌‌های مسکونی کاخ سفید انجام می‌‌‌داد، چرا که نگران «خطر شنود» و درز کردن گفته‌‌‌هایش بوده است.

گریشام افزود این موضوع را به کمیته بررسی حمله به کنگره نیز اطلاع داده است. او در عین حال متذکر شد، از اینکه در این ملاقات‌‌‌ چه صحبت‌‌‌هایی ‌‌‌‌‌‌شده، خبر ندارد اما بر این عقیده است که علاوه بر مشاوران حقوقی ترامپ، رئیس قبلی کارمندان کاخ سفید، مارک مدووز نیز در این ملاقات حضور داشته است.

بنا بر اظهارات سخنگوی پیشین کاخ سفید تنها تعداد بسیار بسیار اندکی از نزدیکان ترامپ در این گونه ملاقات‌‌‌ها حضور داشتند. به گفته او ملانیا ترامپ همسر رئیس‌‌‌جمهوری پیشین نیز در بیشتر این ملاقات‌‌‌ها بوده است. گریشام حدس می‌‌‌زند که جزئیات بیشتری درباره این ملاقات‌‌‌ها در مدارک کاخ سفید موجود باشد. درباره ممنوعیت دسترسی دولت جدید به این مدارک، ترامپ تاکنون یک بار در دادگاه عالی شکست خورده است.

استفانی گریشام درباره ایوانکا، دختر ترامپ می‌‌‌گوید: «من می‌توانم بگویم که او اغلب صدای منطق بود.» کمیته بررسی حمله به کاپیتول مایل است ایوانکا ترامپ را نیز به عنوان شاهد دعوت کند. اعضای این کمیته امیدوارند اطلاعاتی درباره اتفاقات و صحبت‌‌‌هایی که در کاخ سفید حول و حوش حمله به ساختمان کنگره صورت گرفته، به دست آورند.

گریشام نمی‌‌‌داند ایوانکا به عنوان مشاور ارشد ترامپ، چه نقشی در واقعه حمله به ساختمان کنگره داشته است. او در این رابطه به سی‌‌‌ان‌‌‌ان گفت: «من فقط می‌توانم بگویم که کارمندان کاخ سفید در موقعیت‌‌‌های خطرناک و وخیم اغلب سراغ ایوانکا می‌‌‌رفتند و ایوانکا نیز اغلب از آنها می‌‌‌خواست در این باره با پدرش صحبت کنند.»

استفانی گریشام در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سخنگوی مطبوعاتی همسر ترامپ و پس از آن برای مدت ۹ ماه سخنگوی مطبوعاتی و مدیر ارتباطات کاخ سفید بود. پس از این ۹ ماه او دوباره سخنگو و در بازه‌‌‌ای زمانی رئیس کارمندان ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهور وقت شد. گریشام درباره دوران کارش در کاخ سفید یک کتاب نیز منتشر کرده است. در تحقیقاتی که مجلس نمایندگان با ترکیبی از دموکرات‌‌‌ها و برخی جمهوری‌خواهان دنبال می‌کند، قصد دارد تا نقش ترامپ را در حمله ششم ژانویه به کاپیتول هیل مشخص کند. با اینکه ترامپ پیش از حمله در یک تجمع، آشکارا دست به تهییج هوادارانش زد اما مدعی است هیچ نقشی در آن حمله نداشته است. روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱، قرار بود نتیجه انتخابات به‌‌‌طور رسمی تایید شود.