۰ نفر

سایه پرونده فساد مالی بر شانس ترامپ در انتخابات۲۰۲۴

۲۹ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
کد خبر: 601557
سایه پرونده فساد مالی بر شانس ترامپ در انتخابات۲۰۲۴

دفتر دادستان کل نیویورک بازجویی از پسران دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا را برای مشخص شدن دستکاری در اظهارنامه های مالیاتی و حذف بخش هایی از صورت های مالی استفاده شده برای دریافت وام ها را اعلام کرد؛ روندی که می تواند بر شانس ترامپ برای حضور در انتخابات۲۰۲۴ تاثیر بگذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بازرسان دفتر دادستانی با تشکیل پرونده در دادگاه، اعلام کرده اند که قصد دارند مسئول اصلی دستکاری و حذف بخش هایی از  اظهارنامه های مالیاتی و صورت های مالی را تعیین کنند.

به گزارش سی ان ان، دفتر دادستان کل افزوده است که به شهادت ها و مدارک درخواست شده برای تعیین اینکه کدام یک از کارکنان سازمان ترامپ و وابستگان به آن و دیگر نهادها و افراد، به این سازمان و شخص ترامپ برای ارایه اظهارنامه ها و صورت های مالی نادرست و حذف و اضافات در آنها، یاری رسانده و از این موضوع آگاهی داشته اند، نیاز دارد.

بازرسان در این پرونده طولانی گفته اند که نزدیک به ۱۲ تن از کارکنان کنونی و پیشین سازمان ترامپ در این باره شهادت داده اند و شخص ترامپ مجوز ایجاد این صورت ها و اظهارنامه های مالیاتی را داده است.

دفتر دادستانی کل نیویورک از سال ۲۰۱۹ در باره سازمان ترامپ و صحت اظهارنامه های مالی آن تحقیق می کرده، اما ترامپ آن را بهانه جویی سیاسی دانسته است.

ترامپ در شکایت از  دادستانی نیویورک به اتهام نقض حقوق قانون اساسی، خواستار صدور دستور اولیه قضایی برای توقف تحقیق در این باره و یا برکناری جیمز شده است.

پیش تر وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در پی حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۹۹) هواداران ترامپ به تحریک او به ساختمان کنگره این کشور و با توجه به تهدید فزاینده برتری طلبان سفید پوست و فعالان ضد دولتی، یک واحد جدید برای مقابله با تروریسم داخلی تشکیل می دهد.

هم زمان با برگزاری آخرین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در صحن کنگره با حضور «مایک پنس» معاون وقت رییس جمهوری و «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان، گروهی از نژادپرستان پس از سخنرانی ترامپ و پافشاری بر ادعای تقلب در انتخابات، به کاپیتول یورش برده و برای ساعاتی آن را تصرف کردند.  

ترامپ در پی این رخداد برای دومین بار و پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش، به اتهام تحریک مهاجمان استیضاح و همچون بار نخست، تبرئه شد.