۰ نفر

دبیر کل سازمان ملل متحد؛

هیچ راه حل نظامی برای درگیری های یمن وجود ندارد

۲۸ دی ۱۴۰۰، ۱:۵۹
کد خبر: 600878
هیچ راه حل نظامی برای درگیری های یمن وجود ندارد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه هیچ راه حل نظامی برای درگیری های یمن وجود ندارد، از طرف‌ها خواستار نهایت خویشتنداری را بکار گیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی از همه طرف‌ها خواست که حداکثر خویشتنداری را بکار گیرند و در میان افزایش تنش‌ها در منطقه، از هرگونه تشدید تنش‌ جلوگیری کنند.

گوترش با تاکید بر اینکه هیچ راه حل نظامی برای درگیری های یمن وجود ندارد، از همه طرف‌ها خواست به طور سازنده و بدون پیش‌شرط با گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و تلاش‌های میانجی‌گری او تعامل کنند.
وی حملات را محکوم و اعلام کرد بر اساس قوانین بشردوستانه بین المللی، حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی ممنوع است.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت این تلاش ها با هدف پیشبرد روند سیاسی جهت دستیابی به یک راه‌حل مذاکره شده جامع برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن انجام می شوند.

شبکه المیادین امروز (دوشنبه) به نقل از منابع ویژه خود افزود: ۲۰ فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

پیش از این حمله نیز یگان موشکی ارتش یمن در سال ۱۳۹۶ با موشک کروز تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی را هدف قرار داد و از مقامات امارات خواسته بود که از دخالت‌های نظامی و تجاوز به کشور یمن خودداری کنند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.