۰ نفر

بانک جهانی پیش بینی کرد؛

کاهش ۲ درصدی رشد جهانی اقتصاد تا سال ۲۰۲۳

۲۲ دی ۱۴۰۰، ۲:۲۲
کد خبر: 598771
کاهش ۲ درصدی رشد جهانی اقتصاد تا سال ۲۰۲۳

بانک جهانی در ارزیابی جدید خود با اشاره به سطوح بالای بدهی و شیوع انواع ویروس کرونا، بهبود اقتصادهای درحال توسعه را مشکل دانست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  بانک جهانی در پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و چین هشدار داد که سطوح بالای بدهی، افزایش نابرابری درآمد و انواع جدید ویروس کرونا، بهبود اقتصاد‌های در حال توسعه را تهدید می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این پیش‌بینی نشان می‌دهد که انتظار می‌رود رشد جهانی از ۵.۵ درصد در سال گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یابد و در سال ۲۰۲۲ به ۴.۱ درصد برسد و پس از آن در سال ۲۰۲۳ نیز به ۳.۲ درصد کاهش یابد.

این، اولین پیش‌بینی از یک موسسه معتبر در سطح جهانی برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است که ۰.۲ درصد کمتر از گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی ژوئن ازسوی این بانک بود. همچنین گفته می‌شود با ادامه شیوع سویه اُمیکرون کرونا این روند همچنین با کاهش بیشتر مواجه شود.

انتظار می‌رود صندوق بین‌المللی پول نیز در به روزرسانی خود در ۲۵ ژانویه، پیش‌بینی رشد خود را کاهش دهد.

آخرین پیش‌بینی شش ماهه این بانک بیانگر بازگشت بزرگ فعالیت‌های اقتصادی در اقتصاد‌های پیشرفته و در حال توسعه در سال ۲۰۲۱ پس از مسائل سال ۲۰۲۰ بود که البته در آن زمان نیز هشدار می‌داد که "تورم طولانی‌مدت، مشکلات زنجیره تامین و نیروی کار، و انواع جدید ویروس کرونا" احتمالاً رشد جهانی را کاهش می‌دهند.