۰ نفر

دیدار باقری با نمایندگان سه کشور اروپایی و مورا

۱۹ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۱۸
کد خبر: 597936
دیدار باقری با نمایندگان سه کشور اروپایی و مورا

در ادامه رایزنی‌های دور هشتم مذاکرات وین، عصر امروز (شنبه) دیدارهایی میان انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی و علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این دیدار در هتل کوبورگ وین محلی که مذاکرات رفع تحریم‌ها جریان دارد برگزار شد. همچنین رایزنی‌های کارشناسی نیز در قالب‌های دو و چندجانبه ادامه دارد.

دیدار امروز باقری با طرف‌های اروپایی درحالی برگزار شد که نمایندگان انگلیس و آلمان در مذاکرات تغییر کرده‌اند. گفته می‌شود که تغییر نماینده آلمان به دلیل روی کار آمدن دولت جدید این کشور و تغییر نماینده انگلیس نیز به دلیل بازنشستگی مذاکره‌کننده قبلی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش خانم القاق به عنوان مذاکره کننده ارشد انگلیس و خانم بلمان از آلمان به ترکیب مذاکره‌کنندگان ارشد کشورهای درگیر در مذاکرات وین اضافه شده‌اند.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده و گفت‌وگوها در مسیر رو به جلو ولی محتاطانه پیش می‌رود. جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده است در صورت حصول توافق در وین ابتدا طرف نقض کننده توافقات سال ۹۴ باید تحریم‌ها را بردارد و پس از انجام راستی آزمایی، اقدامات هسته‌ای ایران در چارچوب توافق برجام صورت خواهد گرفت.

ایران تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد و اراده جدی تری برای پذیرش ساز وکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد شد.