۰ نفر

برگزاری نشست کارگروه رفع تحریم‌‌ها در هتل کوبورگ شهر وین

۱۸ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۱
کد خبر: 597459
برگزاری نشست کارگروه رفع تحریم‌‌ها در هتل کوبورگ شهر وین

جلسه کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌های ظالمانه پیش از ظهر امروز با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در ادامه رایزنی‌ها و نشست‌ها در سطوح و فرمت‌های مختلف در شهر وین که از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در چارچوب دور هشتم مذاکرات وین از سر گرفته شد، پیش از ظهر امروز (شنبه) ۱۸ دی ماه نیز نشست کارگروه کارشناسی رفع تحریم‌ها با حضور کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در محل هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش برگزار شد.

گفتنی است مذاکرات در سطح روسای هیات‌ها نیز به صورت دو و چندجانبه امروز در وین برگزار خواهد شد.

از روز دوشنبه نیز گفت‌وگوهایی فشرده در سطوح و فرمت‌های مختلف در وین برگزار شد. علاوه بر رایزنی‌های دو و چندجانبه هیأت ایرانی، براساس موضوعات مرتبط با مذاکرات، نمایندگانی از نهادهای مرتبط از جمله بانک مرکزی و سازمان انرژی اتمی نیز با هدف تسریع در روند مذاکرات و ارائه نظرات دقیق کارشناسی در وین در جلسات مرتبط شرکت کردند.

وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند که این دور از مذاکرات ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد. «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از این نشست اعلام کرد که در دور هفتم مذاکرات به دو سند جدید مذاکراتی در موضوع تحریم‌ها و هسته‌ای دست یافتیم که اینها دیگر سند پیش نویس مذاکرات ۲۰ ژوئن نخواهند بود، بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.