۰ نفر

حمله تند بایدن به ترامپ

۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۰۹
کد خبر: 597052
حمله تند بایدن به ترامپ

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در نخستین سالگرد حوادث ششم ژانویه و حمله به ساختمان کنگره،بشدت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق را به دلیل نقش وی در این حوادث مورد سرزنش قرار داد وگفت:ترامپ تنها یک رییس جمهور سابق نیست او یک رییس جمهور شکست خورده است که از پذیرش خواست مردم آمریکا خودداری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی افزود: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رییس‌جمهوری نه تنها در انتخابات شکست خورد، بلکه سعی کرد از انتقال مسالمت آمیز قدرت جلوگیری کند و همزمان با آن یک گروه خشن وارد ساختمان کنگره شد، اما آنها شکست خوردند.

بایدن که سخنانش از شبکه های تلویزیونی آمریکا بطور مستقیم پخش می شد، اضافه کرد: در این روز باید اطمینان حاصل کنیم که دیگر هیچ وقت چنین حمله ای رخ ندهد.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد: ما با چشمان خود تهدید آشوبگران در سالن‌ها را دیدیم و آنها رییس مجلس را تهدید کردند و برای به دار آویختن معاون رییس جمهوری آمریکا اقدام کردند .

وی ادامه داد اما ما شاهد رییس جمهوری  بودیم که پس از ترغیب جمعیت به حمله، در اتاق ناهار خوری خصوصی در نزدیکی دفتر بیضی کاخ سفید نشست، همه چیز را از تلویزیون تماشا کرد و در حالی که پلیس مورد حمله قرار می گرفت، ساعت ها کاری انجام نداد.

بایدن تاکید کرد: این یک گروه از گردشگران نبود. این یک شورش مسلحانه بود. آنها به دنبال حمایت از اراده مردم نبودند بلکه قصد داشتند خواست مردم را انکار کنند.

رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ترامپ برای کسب سود و قدرت دروغ منتشر می کرد، گفت: حقیقت این است که یک رییس جمهور سابق آمریکا شبکه ای از دروغ ها را درباره انتخابات ۲۰۲۰ ایجاد و منتشر کرده است. این اقدام او به این دلیل است که  وی برای  قدرت بیش از اصول ارزش قائل است. زیرا منافع خود را مهمتر از منافع کشورش و منافع آمریکا می داند. چون نفس جریحه دار شده او، برایش مهمتر از دموکراسی یا قانون اساسی آمریکا است.

بایدن تصریح کرد: باوجود تایید ۹۳ سناتور آمریکا، دادستان کل وقت، معاون رییس‌جمهور وقت، فرمانداران و مقامات ایالتی در هر ایالت آمریکا، او نتوانست شکست را بپذیرد.

رییس جمهوری آمریکا بیان داشت: او کاری را انجام داد که هیچ رییس‌جمهوری در تاریخ آمریکا، هرگز انجام نداده است. او از پذیرش نتایج یک انتخابات و خواست مردم آمریکا خودداری کرد.

بایدن با قدردانی ازمردان و زنان شجاع در حزب جمهوری خواه که برای دفاع از حقیقت تلاش می کنند، گفت که تعداد زیادی از افراد دیگر، آن حزب را به چیز دیگری تبدیل کرده اند.

رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از جمهوری خواهان به دلیل حمایت از ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات، گفت: برخی از مردان و زنان شجاع در حزب جمهوری خواه در برابر این ادعاها ایستاده اند و سعی می کنند از اصل آن حزب حمایت کنند. بسیاری دیگر در حال تبدیل آن حزب به چیز دیگری هستند. به نظر می رسد آنها دیگر نمی خواهند بخشی از حزب جمهوری خواه، حزب لینکلن، آیزنهاور، ریگان، بوش ها باشند. با وجود اختلافات دیگر من با جمهوری خواهان، برای حمایت از حاکمیت قانون و نه حکومت یک مرد واحد، من همیشه به دنبال همکاری با آنها خواهم بود.