۰ نفر

تاکید پوتین و اردوغان بر تقویت همکاری بین دو کشور

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۵۵
کد خبر: 595784
تاکید پوتین و اردوغان بر تقویت همکاری بین دو کشور

رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی بر تقویت همکاری برسر مسائل مربوط به قفقاز و تنش با ناتو گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری تاس، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه، در تماسی تلفنی بر تقویت همکاری برسر مسائل مربوط به جنوب قفقاز و تنش با ناتو با یکدیگر بحث کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی گفت: «ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در تماسی تلفنی بر عزم خود برای تقویت همکاری بین دو کشور تأکید کردند.»

این بیانیه در ادامه با بیان آن‌که این دو مقام پس از تبریک سال نو به یکدیگر، همکاری دوجانبه را بررسی کردند، اعلام کرد: «دو طرف درباره مسائل جهانی نیز بحث کردند که از جمله آن‌ها پیشنهاد‌های اخیر درباره توسعه توافقنامه‌های الزام‌آور قانونی و ضامنِ امنیت روسیه و همچنین وضعیت قفقاز جنوبی و تلاش برای حل بحران سوریه و لیبی بود. آن‌ها همچنین بر حفظ ارتباط تأکید کردند.»

پیش از این «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه، روز پنجشنبه در تماسی تلفنی که حدود ۵۰ دقیقه به طول انجامید در مورد وضعیت اوکراین رایزنی کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره هشدار خود به پوتین گفت: «من در رابطه با اوکراین به رئیس‌جمهور روسیه گفتم اگر به اوکراین حمله کند باید منتظر تحریم‌های اقتصادی شدیدی باشد.»