۰ نفر

جنجال در نخستین روزِ ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۲۱:۵۶
کد خبر: 595758
جنجال در نخستین روزِ ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا

در پی اعتراض و درگیری بین مقامات فرانسوی، دولت فرانسه پرچم اتحادیه اروپا را که موقتاً جایگزین پرچم خود کرده بود از بنای طاق پیروزی پایین کشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مقامات فرانسوی روز یکشنبه پس از واکنش شدید سیاستمداران راستگرا، پرچم اتحادیه اروپا را از بنای یادبود طاق پیروزی در پاریس پایین کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته اعلام شد که فرانسه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت ۶ ماه برعهده گرفته است. درپی اعلام این خبر، دولت فرانسه به طور موقت، پرچم خود را که در بنای طاق پیروزی پاریس نصب شده بود پایین کشید و پرچم اتحادیه اروپا را جایگزین آن کرد.

تعدادی از سیاستمداران فرانسوی به شدت از جایگزینی پرچم فرانسه با پرچم اتحادیه اروپا در زیر بنای طاق پیروزی انتقاد کردند.

مارین لوپن، رهبر حزب تظاهرات ملی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه گفت که تصمیم جایگزینی موقت پرچم فرانسه با پرچم اتحادیه اروپا «اهانت‌آمیز و تحریک‌کننده» است.

اریک زمور، نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه نیز تغییر پرچم را توهین‌آمیز خواند. والری پکرس، رییس منطقه ایل‌دوفرانسِ فرانسه و نامزد حزب جمهوری‌خواهان نیز خواستار بازگرداندن پرچم فرانسه شد.

کلمنت بوون، وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا، به دفاع از این تصمیم پرداخت و در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی فرانسوی BFMTV روز گذشته گفت که تغییر پرچم موقتی بوده است و افزود که پرچم سه رنگ فرانسه تا چند روز دیگر بازگردانده خواهد شد. این در حالی است که اعتراضات و درگیری در بین مقامات فرانسوی تا جایی بالا گرفته است که دولت این کشور امروز مجبور شد پرچم اتحادیه اروپا را پایین بکشد.

روز گذشته فرانسه به طور موقت رییس اتحادیه اروپا اعلام شد و همزمان با اعلام این خبر، برج ایفل و کاخ الیزه به رنگ آبی در آمد. ریاست دوره‌ای فرانسه در حالی است که این کشور خود با بحران همه‌گیری سویه جدید کرونا روبه‌رو است. گفته می‌شود مکرون ریاست نشست‌های شورای اروپا را برعهده نخواهد گرفت.