۰ نفر

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: غنی شدن روابط آذربایجان با کشور‌های همسایه

۱۰ دی ۱۴۰۰، ۲۲:۰۵
کد خبر: 595044
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان: غنی شدن روابط آذربایجان با کشور‌های همسایه

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: روابط آذربایجان با کشور‌های همسایه بیشتر از هرزمانی غنی شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص دستاورد‌های دیپلماتیک این کشور در سال ۲۰۲۱ بیانیه‌ای را منتشر کرد که به این شرح است:

برای جمهوری آذربایجان، حفظ روابط دوستانه با هر یک از همسایگان و توسعه آن‌ها بر اساس منافع متقابل، اولویت سیاست خارجی باقی مانده است. در طول سال، تماس‌های بلندپایه با ترکیه، روسیه، ایران، گرجستان، قزاقستان و ترکمنستان ادامه یافت و محتوای روابط در بسیاری از موارد با پروژه‌های همکاری ویژه غنی‌تر شد.

در سال ۲۰۲۱ تلاش شده است روابط دوستانه و حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران در سطح بالا حفظ شود. دیدار روسای جمهور آذربایجان و ایران که در چارچوب پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی که در روز‌های ۲۷ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ در عشق آباد برگزار شد، انگیزه‌ای مضاعف برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد کرد. روسای جمهور دو کشور در این دیدار «توافقنامه‌ای مبنی بر تعیین شرایط ترانزیت گاز طبیعی از خاک جمهوری اسلامی ایران» امضا کردند. در طول سال، دیدار‌هایی بین وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ایران برگزار شد.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ اولین سفر رسمی خود به آذربایجان را انجام داد.