۰ نفر

روسیه خواهان ضمانت های جدی از آمریکا و ناتو است

۸ دی ۱۴۰۰، ۲:۱۶
کد خبر: 594258
روسیه خواهان ضمانت های جدی از آمریکا و ناتو است

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل درباره مذاکرات آمریکا و روسیه با بیان اینکه این مذاکرات در اوایل ژانویه سال جدید میلادی برگزار می شود، اظهار داشت: ضمانت های جدی از آمریکا و ناتو می خواهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، دمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: دیدار با ناتو از سوی این نهاد پیشنهاد شده است و آماده سازی این دیدار ادامه دارد و باید جزئیات ارا روشن کنیم.

وی ادامه داد همانطور که می دانید ما خواهان مذاکره مستقیم با افراد نظامی بودیم و شخصیت های نظامی ما نیز آماده بودند اما ناتو حاضر به انجام این مذاکرات حرفه ای نتیجه گرا نبود.

این دیپلمات روسی در سازمان ملل افزود: گفت گوهای روسیه و آمریکا در سطح کارشناسان ادامه دارد و حتما دیداری برگزار خواهد شد.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل اظهار داشت که ما به مرزهای ناتو نرفتیم. این ناتو بود که به مرزهای روسیه نزدیک شد. به همین دلیل است که ما دلایل کاملا قانونی برای نگرانی در مورد ناتو داریم. ما  معتقدیم  امنیت یک کشور نمی تواند به قیمت امنیت سایر کشورها تامین شود.

این مقام روسی تصریح کرد مذاکرات میان آمریکا و روسیه یک مساله دوجانبه است. در مورد ادعای تهدیدات روسیه برای حمله به اوکراین، این مشکل را می توان به راحتی حل کرد.

وی ادامه داد که این فقط نیاز به تغییر نگرش دارد، زیرا هیچ اتفاقی در زمین نمی افتد که موقعیت سیاستمداران غربی را توجیه کند.
وزارت خارجه روسیه برنامه مسکو برای انجام مذاکرات امنیتی با واشنگتن در روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی ، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که واکنش آمریکا به این مساله تا کنون صریح بوده است.

وی همچنین حضور مقام های نظامی در مذاکرات مشابه با ناتو را که از روز ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) آغاز می‌شود، با اهمیت خواند.

روسیه از آمریکا و ناتو می‌خواهد متعهد شوند که حضور این ائتلاف نظامی تا مرزهای اوکراین گسترش پیدا نکند، اقدامی که به گفته مسکو امنیت ملی این کشور را تهدید می‌کند.

روابط روسیه و ناتو بسیار پرتنش است و پس از روی کار آمدن حکومت غرب گرا در کی یف در سال ۲۰۱۴، پیمان ناتو همکاریها با مسکو را متوقف کرده و هر ساله چند رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه ازجمله در دریای سیاه برگزار می کند. در این میان، مسکو نیز برای قدرت نمایی رزمایش هایی را به اجرا می گذارد.