۰ نفر

آذربایجان: تنش باکو و تهران کاملا رفع شد

۶ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۲۲
کد خبر: 593789
آذربایجان: تنش باکو و تهران کاملا رفع شد

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان در آخرین نشست خبری در سال جاری میلادی گفت که تنش بین باکو و تهران به طور کامل رفع شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جهان نیوز، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه تصریح کرد که تنش بین باکو و تهران به طور کامل برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در آخرین نشست خبری خود  در سال جاری میلادی گفت که تنش در روابط جمهوری آذربایجان و ایران به طور کامل برطرف شده است.

وی گفت: «بر کسی پوشیده نیست که چندی پیش تنش‌ها و سوتفاهم‌های خاصی بین دو کشور وجود داشت، اما  اینک این موارد رفع شده است.»

به گفته وی، نشست روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در عشق آباد برگزار شد و در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در جریان نشست هفته گذشته در باکو نیز طرفین توافق کردند که دستکم هر ۶ ماه یک بار رایزنی‌های سیاسی انجام دهند.

بایراموف همچنین با اشاره به اینکه در آینده نزدیک جلسه کمیسیون اقتصادی بین دولتی جمهوری آذربایجان و ایران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: «در چارچوب این نشست، نقشه راه اجرای پروژه‌های جدید در حوزه اقتصادی بین جمهوری آذربایجان و ایران مورد توافق و تصویب قرار خواهد گرفت.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز به تازگی   از توسعه روابط تهران و باکو خبر داد.

امیرعبداللهیان در صفحه توییتر خود با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، نوشت: «جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دو همسایه مسلمانند، با مشترکات فراوان.»

وی درباره تماس تلفنی خود توضیح داد: «با همکارم آقای جیحون بایراموف در مورد نقشه‌راه رو به جلوی مناسبات همه‌جانبه، گفت‌وگویی صریح، صمیمی و سازنده داشتیم.»

رییس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه افزود: «روابط دو دولت و دو ملت در سایه احترام متقابل توسعه می‌یابد.»

وی گفت، دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فیمابین شده و شایسته است به سرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.